۰

جاسوسی از مسلمانان در مساجد کانادا

شبکه رسانه ای غیرانتفاعی مستقر در استرالیا با انتشار یک گزارش نسبت به «اسلام هراسی نهادینه شده» در کانادا هشدار داد. محققان پس از مصاحبه با تعداد زیادی از رهبران جامعه مسلمانان در پنج شهر بزرگ کانادا به نتایج جدیدی در مورد اسلام هراسی نهادینه شده در کانادا دست یافتند.
کد خبر: ۲۷۷۳۲۲
۰۹:۱۳ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، شبکه رسانه ای غیرانتفاعی مستقر در استرالیا با انتشار یک گزارش نسبت به «اسلام هراسی نهادینه شده» در کانادا هشدار داد.

این گزارش با موضوع هدف قرار داده شدن جامعه مسلمانان کانادا توسط سرویس اطلاعات امنیتی کانادا (CSIS)که از سوی موسسه «The Conversation»منتشر شده بر لزوم رسیدگی به «اسلام هراسی نهادیه شده» در کانادا تاکید کرد.

محققان پس از مصاحبه با تعداد زیادی از رهبران جامعه مسلمانان در پنج شهر بزرگ کانادا به نتایج جدیدی در مورد اسلام هراسی نهادینه شده در کانادا دست یافتند.

نظارت جمعی، تکنیک های اجباری

در این گزارش به مجموعه‌ای از «تاکتیک‌های ضد مسلمانان» اشاره شده که توسط سرویس اطلاعات امنیتی کانادا برای نظارت افراطی بر مسلمانان به کار گرفته می شود.

محققان در این گزارش نوشتند: ما دریافتیم که سرویس اطلاعات امنیتی کانادا شیوه‌های نظارتی خاصی را اتخاذ می‌کند که توسط گروه‌های اسلام‌هراسی اطلاع‌رسانی می‌شود.

سرویس اطلاعات امنیتی کانادا به عنوان بخشی از تاکتیک های خود با هدف ایجاد شک و تردید در مورد جامعه مسلمانان از مساجد جاسوسی می کند.

این سرویس همچنین از «تکنیک‌های قهری» از جمله تحت فشار قرار دادن افراد عادی برای تبدیل آنها به «مخبر» و بازدید ناخواسته از خانه‌های مردم در نیمه‌های شب برای دستگیری آنها در مواقعی که نمی‌توانند به مشاور حقوقی یا پشتیبانی جامعه دسترسی داشته باشند،استفاده می کند.

جوانان و فعالیت های سیاسی

سرویس اطلاعات امنیتی کانادا به ویژه جوانان مسلمان به ویژه آنهایی که بخشی از سازمان های دانشجویی مسلمانان هستند را هدف قرار می دهند.

در این گزارش آمده است: دانشجویان مسلمان دانشگاه ها که با آنها صحبت کردیم به ما اطلاع دادند که دستگاه‌های شنود را در نمازخانه دانشگاه خود پیدا کرده‌اند.

سرویس اطلاعات امنیتی کانادا همچنین مسلمانانی را که درگیر فعالیت های سیاسی از جمله انتقاد از دولت و سیاست های آن هستند، هدف قرار می دهد.

بر اساس این گزارش جوانان مسلمانی که از نظر سیاسی فعال و منتقد دولت کانادا هستند،بیشتر از بقیه در معرض بازجویی قرار داند.

این تحقیق همچنین نشان می دهد: کسانی که از سیاست های دولت به ویژه در مورد خاورمیانه انتقاد می کنند، تحت نظارت های بیشتر قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: