۰

احتمال انتخاب یک مسلمان به عنوان وزیر اول اسکاتلند

نتیجه انتخابات حزب ملی اسکاتلند که روز (جمعه) برگزار می‌شود در ۲۷ مارس (۷ فروردین) اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۲۷۷۳۰۳
۱۳:۰۷ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، سه نامزد برای جانشینی نیکلا استرجن، رئیس سابق حزب ملی اسکاتلند (SNP) در رقابت هستند که یکی از آنها حمزه یوسف، وزیر بهداشت اسکاتلند است.

یوسف ۳۷ ساله، اولین عضو غیر سفیدپوست و اولین مسلمان کابینه در دولت اسکاتلند است. وی سوگند خود در پارلمان اسکاتلند را به دو زبان انگلیسی و اردو ادا کرد.

یوسف به دلیل حمایت از اقلیت‌های اجتماعی و تلاش‌های نیکلا استرجن بیشترین حمایت را از دیگر قانون‌گذاران حزب ملی اسکاتلند برای جایگزینی استرجن به دست آورد.

او پیش‌تر به عنوان وزیر حمل و نقل و وزیر دادگستری خدمت کرده اما در سمت فعلی خود به عنوان وزیر بهداشت به دلیل بیشتر شدن زمان انتظار بیماران برای دریافت خدمات پزشکی و کاهش تعداد کارکنان بیمارستان مورد انتقاد قرار گرفته است.

کیت فوربس، وزیر ۳۲ وزارت دارایی و اش ریگان، ۴۸ ساله، وزیر سابق امنیت جامعه دیگر رقبای یوسف هستند.

نتیجه انتخابات حزب ملی اسکاتلند که روز (جمعه) برگزار می‌شود در ۲۷ مارس (۷ فروردین) اعلام خواهد شد.

وزیر اول اسکاتلند، رهبر سیاسی اسکاتلند و رئیس دولت این کشور است. وزیر اول اسکاتلند، رئیس کابینه وزیران و مسئول مستقیم تدوین، توسعه و معرفی سیاست‌های دولت اسکاتلند است. وزیر اول عضو پارلمان اسکاتلند بوده و پیش از آن‌که توسط پادشاه منصوب شود، اعضای پارلمان اسکاتلند وی را انتخاب می‌کنند. وزرا، اعضای کابینه و افسران قانونگذاری اسکاتلند به دست وزیر اول منصوب می‌شوند. وزیر اول به عنوان مسئول دولت، مستقیماً پاسخگوی اعمال و اقدامات دولت در برابر پارلمان اسکاتلند است.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: