۰

نماز اول شعبان و نماز حاجت ماه شعبان

ماه شعبان یکی از ماه های قمری و منسوب به پیامبر اکرم (ص) است که فضیلت آن بسیار بوده و در آن مناسبت‌های مذهبی مختلفی وجود دارد. در ماه شعبان به خواندن نماز، روزه‌داری، صدقه دادن، صلوات فرستادن و خواندن دعاهای خاص سفارش شده است. در این بخش از نمناک نماز مستحبی شب اول شعبان برای ثواب و گرفتن حاجت منتشر نموده ایم.
کد خبر: ۲۷۷۲۴۴
۱۱:۳۲ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، ماه شعبان یکی از ماه های قمری و منسوب به پیامبر اکرم (ص) است که فضیلت آن بسیار بوده و در آن مناسبت‌های مذهبی مختلفی وجود دارد. در ماه شعبان به خواندن نماز، روزه‌داری، صدقه دادن، صلوات فرستادن و خواندن دعاهای خاص سفارش شده است. در این بخش از نمناک نماز مستحبی شب اول شعبان برای ثواب و گرفتن حاجت منتشر نموده ایم.

نماز 12 رکعتی شب اول ماه شعبان

در ارتباط با دوازده رکعت نماز شب اول ماه شعبان، از رسول گرامی اسلام(ص) چنین نقل شده است:

هر کس در شب اول ماه شعبان دوازده رکعت به این کیفیت بجا آورد که در هر رکعت پس از سوره «حمد»، پانزده مرتبه سوره «قل هو الله» بخواند. خداوند ثواب 12 هزار شهید و عبادت 12 سال را به او عطا می کند و از گناهانش بیرون می رود، مانند روزی که متولد شده و به تعداد آیات قرآن، قصری در بهشت به او می دهد.(إقبال الأعمال، ج 2، ص 683)

نماز ماه شعبان

بنابراین، دوازده رکعت نماز شب اول ماه شعبان، به صورت شش نماز دو رکعتی است که بعد از هر حمد، پانزده بار سوره توحید خوانده می شود.
نماز مستحبی دو رکعتی در شب اول شعبان (اقبال الاعمال)

برای شب اول ماه مبارک شعبان در باب نهم اقبال الاعمال نماز دو رکعتی به نقل از پیامبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم ذکر شده است که شرح آن چنین است:

هرکس در شب اول ماه شعبان دو رکعت نماز در هر رکعت «فاتحه الکتاب» یک بار و سوره ی «قُلْ هُوَ اَللّٰهُ أَحَدٌ» سی بار بخواند و پس از سلام نماز بگوید:

اللَّهُمَّ هَذَا عَهْدِی عِنْدَکَ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ

خداوندا، این نماز سپرده ی من به تو تا روز قیامت است

حُفِظَ مِنْ إِبْلِیسَ وَ جُنُودِهِ وَ أَعْطَاهُ اللَّهُ ثَوَابَ الصِّدِّیقِینَ‏

از شر ابلیس و لشکریان او محفوظ مانده و خداوند ثواب صدیقان را به او عطا می کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: