۰

آخرین آمار قربانیان زلزله ترکیه و سوریه

نیروهای امدادی و مقامات ترکیه جمعه شب در تازه‌ترین گزارش از شمار قربانیان زلزله اعلام کردند که تعداد کشته‌های این زمین لرزه به ۳۹ هزار و ۶۷۲ نفر رسیده است.
کد خبر: ۲۷۷۱۰۶
۱۲:۴۲ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، تعداد قربانیان زمین لرزه در جنوب ترکیه و شمال سوریه همچنان در حال افزایش است و مقامات دولتی و نیروهای امدادی می‌گویند شمار قربانیان این زلزله تا شامگاه جمعه ۲۸ بهمن از ۴۵ هزار تن گذشت.

با این حال تلاش‌ها برای نجات افراد از زیر آوار ۱۱ روز پس از وقوع این زمین لرزه ادامه دارد و نیروهای امدادی آتش نشانی استانبول اعلام کردند موفق شدند در استان هاتای در جنوب ترکیه یک مرد ۴۵ ساله به نام هاکان یاسین اوغلو را پس از ۲۷۸ ساعت از وقوع زلزله زنده از زیر آوار خارج کنند.
بیش از این نیروهای امدادی از نجات سه نفر دیگر از جمله یک پسر ۱۴ ساله در شهر انطاکیه ۲۶۰ ساعت پس از وقوع زلزله خبر دادند.

نیروهای امدادی و مقامات ترکیه جمعه شب در تازه‌ترین گزارش از شمار قربانیان زلزله اعلام کردند که تعداد کشته‌های این زمین لرزه به ۳۹ هزار و ۶۷۲ نفر رسیده است.

مقامات سوریه نیز شمار قربانیان این زلزله را بیش از پنج هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کردند. این در حالی است که این آمار در روزهای گذشته تغییری نکرده است.

بخش‌هایی از شمال غربی سوریه که بیشترین آسیب را از زمین‌لرزه‌ها متحمل شده‌اند، از جمله مناطقی هستند که تحت کنترل مخالفان اسلامگرای حکومت بشار اسد قرار دارند. به همین خاطر کمک‌رسانی به این مناطق توسط نیروهای بین المللی دچار مشکل شده است.

گروه دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن نیز روز جمعه گزارش داد که نیروهای دولتی و شورشیان اسلامگرای مخالف بشار اسد برای اولین بار پس از زلزله به تبادل اتش پرداختند.

طبق این گزارش نیروهای دولتی سوریه مواضع شورشیان را حومه عطارب، شهری تحت کنترل شورشیان که در زلزله به شدت آسیب دیده، گلوله باران کردند.

وضعیت مفقودان

حکومت‌های ترکیه و سوریه هنوز آماری از مفقودان این زمین لرزه ارائه نکرده‌اند.

با این حال مقامات ترکیه پیشتر اعلام کردند، عملیات تجسس در ۱۵ هزار ساختمان از کل ۱۹ هزار ساختمان فروریخته در مناطق زلزله‌زده تمام شده و در کل ۲۱۱ هزار واحد مسکونی در ۴۷ هزار ساختمان دیگر قابل سکونت نیستند.

در همین حال، خانواده‌های قربانیان در ترکیه به شدت از فروریختن آپارتمان‌های تازه‌ساز در زلزله‌ اخیر خشمگین هستند. رسانه‌های می‌گویند بخشی از تلفات و ویرانی گسترده در زلزله اخیر ناشی از فساد و تقلب در صنعت ساخت‌وساز ترکیه است.

در زلزله اخیر صدها نفر در مجموعه مسکونی «مسکن رنسانس» در آنطاکیه که یک دهه پیش به عنوان قطعه‌ای از «بهشت» به مشتریان فروخته شد، کشته شده‌اند.

دولت ترکیه وعده است کسانی که در انجام مسئولیت قانونی و فنی در احداث ساختمان در مناطق زلزله زده این کشور کوتاهی کرده‌اند را مورد تعقیب قانونی قرار دهد و تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر در این ارتباط بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: