۰

طرح تروریستی علیه زائران مرقد امام کاظم (ع) خنثی شد

فرماندهی عملیات بغداد افزود، در عملیات حمله سه تروریست کشته شدند که یکی از آنها در شهرستان طارمیه در شمال بغداد کمربند انتحاری به خود بسته بود.
کد خبر: ۲۷۷۰۹۸
۰۹:۴۸ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، فرماندهی عملیات بغداد از خنثی شدن طرح تروریستی که زائران مرقد امام کاظم (ع) را همزمان با سالروز شهادت ایشان در بغداد هدف قرار داده بود، خبر داد.

 فرماندهی عملیات بغداد ظهر پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در عملیاتی ویژه با استناد به داده‌های اطلاعاتی دقیق بخش اطلاعات و امنیت فرماندهی و از طریق عملیاتی پیش دستانه ویژه تامین امنیت زیارت‌کنندگان نیروهای تکاور ما توانستند به یک مخفیگاه داعش حمله کنند. در این عملیات یک افسر و دو نیروی ارتش عراق کشته و پنج تن زخمی شدند.

فرماندهی عملیات بغداد افزود، در عملیات حمله سه تروریست کشته شدند که یکی از آنها در شهرستان طارمیه در شمال بغداد کمربند انتحاری به خود بسته بود.

در ادامه بیانیه این فرماندهی آمده است: اطلاعات حاکی است آنها قصد داشتند زائران امام موسی کاظم (ع) و نیروهای امنیتی را هدف بگیرند. همچنان جستجوی برای یافتن دیگر اعضای این باند در دو پارک طارمیه ادامه دارد.

این در حالی است که عتبه کاظمیه، اعلام کرد که بیش از ۱۲ میلیون زائر در مراسم سالروز شهادت امام کاظم (ع) شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، عتبه کاظمیه از همه طرف‌هایی که در موفقیت آمیز بودن زیارت امام کاظم (ع) نقش داشتند، تشکر کرد.

عتبه کاظمیه، تلاش‌های نخست وزیر و نیروهای امنیتی در تامین امنیت زیارت رجبیه را نیز تحسین کرد.

شهادت امام کاظم (ع) در تقویم کشور عراق، امروز جمعه برابر با ۲۵ رجب و۱۷ ژانویه است.

میلیون‌ها زائر هر ساله برای بزرگداشت سالروز شهادت امام موسی کاظم در میان تدابیر شدید امنیتی به کاظمین در شمال بغداد سفر می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: