۰

تحریم های جدید نیوزیلند علیه ایران

وزیر امور خارجه نیوزیلند در بیانیه‌ای با تکرار ادعای حمایت ایران از جنگ روسیه در اوکراین و نقض حقوق بشر در داخل، اعلام کرد که این کشور تحریم‌های متعددی را علیه افراد و نهاد‌های ایرانی اعمال کرده است.
کد خبر: ۲۷۷۰۶۹
۱۵:۱۲ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، وزیر امور خارجه نیوزیلند در بیانیه‌ای با تکرار ادعای حمایت ایران از جنگ روسیه در اوکراین و نقض حقوق بشر در داخل، اعلام کرد که این کشور تحریم‌های متعددی را علیه افراد و نهاد‌های ایرانی اعمال کرده است.

به گزارش وبگاه اردوپوینت، نانایا موهاتا، وزیر امور خارجه نیوزیلند امروز در بیانیه‌ای با تکرار ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین از طریق عرضه پهپاد‌های جنگی به آن، اعلام کرد که این کشور تحریم‌های جدیدی را علیه هشت فرد و نهاد ایرانی اعمال می‌کند که به ادعای آن‌ها در تامین پهپاد‌ها برای روسیه و «واکنش خشونت‌آمیز به اعتراضات اخیر در ایران» نقش داشته‌اند.

طبق بیانیه موهاتا، تحریم‌های جدید نیوزیلند شامل شاخه تحقیقات و امور صنعتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ایران، فرمانده نیروی هوایی ایران و شرکت‌های سازنده پهپاد‌ها می‌شود.

وزیر امور خارجه این کشور گفت: نیوزیلند تمامی افراد و نهاد‌های حامی حمله غیرقانونی و بی‌دلیل روسیه به اوکراین را محکوم می‌کند.

نیوزیلند، پیش‌تر پنج نهاد و هفت فرد ایرانی را به اتهام ارتباطشان با جنگ روسیه در اوکراین تحریم کرده بود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: