۰

اقامه نماز میت غیابی برای قربانیان زلزله در کل جهان

مسلمانان جهان روز جمعه، ۲۲ بهمن در مساجد بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی جهان برای قربانیان زمین‌لرزه ترکیه و سوریه که بزرگ‌ترین فاجعه قرن خوانده شده است، نماز میت غیابی به جا آوردند و برای مجروحین و دیگر مصیبت‌دیدگان دعا کردند.
کد خبر: ۲۷۶۹۸۱
۱۱:۳۱ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، مسلمانان جهان روز جمعه، ۲۲ بهمن در مساجد بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی جهان برای قربانیان زمین‌لرزه ترکیه و سوریه که بزرگ‌ترین فاجعه قرن خوانده شده است، نماز میت غیابی به جا آوردند و برای مجروحین و دیگر مصیبت‌دیدگان دعا کردند.

در چندین کشور اروپایی برای ارواح قربانیان این فاجعه، نماز میت غیابی برگزار شد.

تمام مساجد هلند دیروز جمعه شاهد اقامه نماز میت برای روح قربانیان این حادثه بود که در آنجا برای شفای مجروحان نیز دعا خوانده و برای زلزله‌زدگان کمک‌های مالی جمع‌آوری شد.

مسلمانان پس از نماز جمعه در بسیاری از مساجد بوسنی و هرزگوین، مانند مسجد تاریخی «گازی هوسروف بیگ» در سارایوو و مسجد چارچی در سربرنیتسا، نماز میت غیابی به جا آوردند.

تمام مساجد مونته نگرو، کوچکترین کشور بالکان غرب و همچنین مساجد شهر با اکثریت مسلمان نووی پازار در صربستان، نیز به یاد قربانیان زلزله ترکیه و سوریه نماز گزاردند.

در مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری نیز علاوه بر مسجد الاقصی هزاران فلسطینی نماز غائب خواندند و غسان الرجبی مدیر مسجد ابراهیمی بخشی از خطبه را به دعا برای زلزله‌زدگان اختصاص داد.

در کشورهای لبنان، اردن، امارات، بحرین، پاکستان، جمهوری آذربایجان، اندونزی و شمار دیگری از کشورهای اسلامی نیز به یاد زلزله‌زدگان و قربانیان آن نماز برپا شد.

اقامه نماز اروپایی‌ها و جهان برای قربانیان زلزله ترکیه و سوریه/آماده

خطبای نماز جمعه در مسجد الحرام و مسجد النبی نیز روز گذشته از مسلمانان جهان خواستند برای کمک به برادران زلزله زده در ترکیه و سوریه بشتابند.

در فلسطین نیز شیخ یوسف ابوسنینه، خطیب مسجد الاقصی قبل از اقامه نماز جمعه از فلسطینی ها خواست به قدر توان به برادران زلزله زده در ترکیه و سوریه کمک کنند.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: