۰

افزایش شمار قربانیان زلزله مرگبار ترکیه و سوریه به بیش از ۲۵ هزار نفر

سازمان امدادرسانی کلاه‌سفیدها در سوریه اعلام کرد که عملیات جستجو برای افراد زنده در زیر آوار پایان یافته و شمار کشته‌شدگان در مناطق زلزله‌زده این کشور به بیش از ۳۵۰۰ نفر می‌رسد.
کد خبر: ۲۷۶۹۳۵
۱۴:۱۲ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، براساس گزارش‌ها شمار کشته‌شدگان زمین‌لرزه روز دوشنبه در ترکیه و سوریه به بیش از ۲۵ هزار نفر رسید.

 سازمان امدادرسانی کلاه‌سفیدها در سوریه اعلام کرد که عملیات جستجو برای افراد زنده در زیر آوار پایان یافته و شمار کشته‌شدگان در مناطق زلزله‌زده این کشور به بیش از ۳۵۰۰ نفر می‌رسد.

سازمان مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه نیز اعلام کرده است که تعداد کشته‌شدگان زمین‌لرزه به ۲۰۶۶۵ نفر می‌رسد.

پنج روز پس از وقوع زلزله مرگبار، هنوز کمک زیادی به شمال سوریه نرسیده است.

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل خواهان آتش‌بس در سوریه شده است تا روند کمک‌رسانی به قربانیان زمین‌لرزه تسهیل شود. بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه چهار روز پس از زلزله به مناطق آسیب‌دیده رفت و در شفاخانه با شماری از زخمیان دیدار کرد.

مقامات سازمان ملل می‌گویند احتمالا ۵.۳ میلیون نفر در سوریه بی‌خانمان شده‌اند. بدترین رنج زمین‌لرزه بر آوارگان جنگ ۱۲ ساله سوریه تحمیل شده است. مردمی که قبلا خانه‌های خود را در جنگ خونین بین دولت سوریه و مخالفان مسلح آن از دست داده بودند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه در جدیدترین گزارش خود پیش‌بینی کرد تعداد سوری‌هایی که در اثر زلزله ویرانگر کشته شده‌اند از شش هزار نفر هم فراتر برود.

براساس این گزارش، اهالی ده‌ها روستا از جمله ۲۱ روستا در مناطق تحت کنترل رژیم اسد در حومه شرقی ادلب، بستگان خود را که در اثر زلزله کشته شده بودند، حتی قبل از رسیدن تیم‌های امدادی به این روستاها دفن کردند.

شفاخانه‌ها در سراسر سوریه با ظرفیت کامل کار می‌کنند و ساکنان مناطق مختلف در شمال سوریه اما خودشان در عملیات امداد و نجات برای بازیابی افراد محبوس شده در زیر آوار مشارکت دارند زیرا به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، هیچ وسیله حفاری، ماشین‌آلات یا تیم امدادی به این مناطق اعزام نشده است.

میرجانا اسپولیاریک، رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ روز جمعه به شهر حلب سفر کرد. او در بازدید از مناطق زلزله‌زده، خواستار «دسترسی کامل» سازمان‌های حقوق بشری به «تمام مناطق آسیب‌دیده از زلزله» شد تا زمینه توزیع کمک‌های بشردوستانه در این مناطق تسهیل شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: