۰

نجات معجزه آسای کودکان از زیر آوار در زلزله ترکیه و سوریه+ فیلم

در حالی که نیروهای امدادی به ادامه جستجوی بازماندگان ادامه می دهند، لنزهای دوربین ها داستان های تکان دهنده ای را از نجات شماری از کودکان در ساعات گذشته ثبت کرده اند.
کد خبر: ۲۷۶۹۰۹
۰۹:۵۲ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، آمار کشته شدگان زلزله هولناکی که روز دوشنبه در ترکیه رخ داد، به ۹۰۵۷ نفر رسیده و ۲۲۷۰ نفر دیگر نیز در اثر همین زلزله در سوریه جان باخته اند.

نیروهای امدادی در هوای به شدت سرد برای نجات بازماندگان این زلزله ۷.۸ ریشتری در حال مسابقه با زمان هستند.

در حالی که نیروهای امدادی به ادامه جستجوی بازماندگان ادامه می دهند، لنزهای دوربین ها داستان های تکان دهنده ای را از نجات شماری از کودکان در ساعات گذشته ثبت کرده اند.

خارج کردن نوزاد شیرخواره زنده از زیر آوار

تیم های جستجو و نجات ترکیه روز(چهارشنبه) توانستند یک نوزاد شیرخواره یک ساله را پس از گذشت ۵۳ ساعت از وقوع زلزله در جنوب این کشور نجات دهند.

این نوزاد زیر آوار یک ساختمان پنج طبقه در محله ینی شهیر در استان سانلی اورفا مانده بود و پس از گذشت بیش از دو روز کامل، زنده از زیر آوار بیرون آورده شد و بلافاصله به بیمارستان منتقل گشت.

زیر تلی از آوار

در همین استان شانلی اورفه، تیم های جستجو و نجات ترکیه روز(چهارشنبه) یک کودک دیگر را که زیر آوار خانه فروریخته گیر کرده بود، پس از ۴۷ ساعت از گذشت زلزله نجات دادند.

تیم های امداد و نجات در جریان این عملیات «احمد آپک» شش ساله را از زیر آوارهای خانه اش که براثر زلزله فروریخته بود، نجات دادند و به سرعت به بیمارستان منتقل کردند.

عملیات مشابه دیگر

نظیر چنین عملیات هایی در اماکن دیگر نیز انجام شد و گروه نجات و امداد ترکیه متشکل از چهار نفر، یک دختربچه شش ساله به نام هاجر قاجماز را از زیر آوارهای خانه اش در استان آدیامان در جنوب ترکیه نجات دادند.

این گروه نجات اعلام کردند که این دختربچه را پس از گذشت ۴۷ ساعت از زلزله از زیر آوار خارج کردند و همین گروه مادرش را نیز پس از گذشت سه ساعت از زلزله نجات داده بودند.

یک مادر و دختربچه اش

پس از گذشت ۴۴ ساعت از وقوع زلزله، گروه نجات در استان ختای نیز یک مادر سوری و دختربچه اش را از زیر آوار یک ساختمان فروریخته نجات دادند.

دوربین ها نحوه نجات این زن سوری و دختربچه دو ساله اش را از زیر آوار ساختمانی در منطقه اسکندرون در استان ختای واقع در جنوب ترکیه ثبت کردند.

صحنه های تکان دهنده و تاثیرگذار

از سوی دیگر اکرم امام اوغلو شهردار استانبول نیز در حساب اینستاگرام خود صحنه هایی تایرگذار از نجات یک کودک سوری در انطاکیه در جنوب ترکیه را منتشر کرد.

براساس این ویدئو که اوغلو شامگاه سه شنبه منتشر کرد، امدادگران ترکیه را نشان می دهد که در حال دادن آب به کودک سوری در بین ویرانه های ساختمانی در جنوب ترکیه هستند.

امدادگران تلاش می کنند با نوشیدن جرعه هایی از آب، کودک را زنده نگه دارند.

همچنین کلیپ های دیگری در شبکه های اجتماعی در ترکیه دست به دست می شود که لحظه خارج کردن یک کودک ترکیه ای از زیر آوار را نشان می دهد. کودک از خواب عمیق بیدار می شود در حالی که نمی داند چه اتفاقی افتاده است.

این شبکه ها همچنین ویدئوی این کودک را منتشر کرده اند که در حال خارج کردنش از زیر آوارها هستند در حالی که آثار خواب آلودگی درصورتش هویداست و به تیم نجات می گوید: «چه اتفاقی افتاده است؟ که یکی از نیروهای دفاع مدنی ترکیه در جوابش می گوید: : « توقهرمانی پسرم….خواب بودی.. صبح به خیر قهرمان.»

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: