۰

این مسجد امید و پناه زلزله زدگان خوی شد+ تصویر

مسجد پناهگاه روزهای سخت مردم است، در همین راستا حجت‌الاسلام سرخوشی نیز مسجد خود را محل رسیدگی به زلزله‌زدگان قرار داده است و با همراهی مردم و جهادی‌ها تسکینی بر مشکلات بیش از 400 خانواده شده‌اند.
کد خبر: ۲۷۶۹۰۳
۰۸:۵۲ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، مسجد پناهگاه روزهای سخت مردم است، در همین راستا حجت‌الاسلام سرخوشی نیز مسجد خود را محل رسیدگی به زلزله‌زدگان قرار داده است و با همراهی مردم و جهادی‌ها تسکینی بر مشکلات بیش از 400 خانواده شده‌اند.

باز هم زمستان سرد و باز هم زلزله؛ این بار حمعی از هموطنان‌ عزیزمان در شهرستان خوی به خاطر خرابی منازل‌شان و یا ترس گرفتار شدن در زیر آوار، بی‌سرپناه و چادرنشین شده‌اند. حجت‌الاسلام علیرضا سرخوش امام محله مسجد صاحب الزمان (عج) فیرورق که در حدود ۸–۱۰ کیلومتری شمال غرب شهر خوی قرار گرفته است، مردم را در شبستان مسجد اسکان داده و آنجا را به پایگاهی برای رسیدگی به زلزله‌زدگان تبدیل کرده است. مردم و گروه‌های جهادی در اینجا دست به دست هم داده‌اند تا این روزهای سخت را به کمک هم پشت سربگذارند.
مسجدی که حامی ۴۰۰ خانواده نیازمند شده است

حجت‌الاسلام سرخوش می‌گوید: موکبی از شهرستان تبریز در این مسجد مستقر شده و همچنین یک گروه جهادی از اهالی آذربایجان شرقی نیز در این مسجد برای کمک به زلزله‌زدگان در کنار اهالی این محله حضور به هم رسانده‌اند. بیش از ۳۰ نفر از اهالی محله نیز گروه جهادی دیگری را تشکیل داده‌اند و برای حمایت از ۴۰۰ خانواده آسیب‌دیده زلزله آستین بالا زده‌اند. روزانه بیش از ۲ هزار غذای گرم در نوبت ظهر و شام طبخ و بین مردم منطقه توزیع می‌شود.
من مُرده بودم اما با دیدن تلاش‌های شما زنده شدم

با همت اهالی مسجد، تعدادی بخاری و سایر اقلام موردنیاز نیز تهیه شده و بین مردم پخش کرده‌اند. حجت الاسلام سرخوش نیز از طریق ارتباط با ستاد بازسازی عتبات تعدادی از خیرین را پای کار کمک‌رسانی آورده است.حضور این امام محله به همراه گروه جهادی موجب دلگرمی و امیدواری مردم زلزله زده شده است. او می‌گوید: «در کنار رسیدگی به نیازهای مردم، پای درد و دل آنها می‌نشینم. افرادی که خانه و زندگی‌شان خراب شده نیاز به دل‌جویی دارند و بارها با همین دلجویی‌ها، توانسته‌ام امیدبخشی کنم؛ به گونه‌ای که وقتی غذا بین زلزله‌زدگان توزیع می‌کردم کسی آمد و گفت: من مرده بودم ولی با دیدن تلاش‌ها و محبت‌های شما زنده شدم.»

این مسجد امید و پناه زلزله زدگان خوی شد+عکس

جالب اینکه فقط خود این امام محله نیست که دل به کار جهادی و گره‌گشایی سپرده و حتی خیلی از شب‌ها را نیز در مسجد و کنار گروه‌های جهادی می‌ماند. او می‌گوید: «همسرم نیز در کنار بانوان محله برای کمک‌رسانی به مردم حاضر است و دو فرزندم نیز در گروه های جهادی در حال خدمت هستند.»

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: