۱

آمار بی حجاب در کشور از زبان استاد حوزه علمیه

قنبریان با بیان اینکه باید حرف اساسی انقلاب اسلامی را بلند کنیم، ابراز کرد: هر زمانی که حرف انقلاب اسلامی حرف اساسی باشد، با باندبازی‌ها و کانون‌های قدرت مقابله می‌شود.
کد خبر: ۲۷۶۸۳۴
۱۰:۵۳ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: تنها راه مقابله با بی‌حجابی ورود دادستان و دستگاه قضایی نیست.

محسن قنبریان شب دوشنبه 17 بهمن‌ماه در پنجمین شب جشن انقلاب که به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و به همت مجمع هم‌افزایی جوانان انقلابی در مسجد موسی بن جعفر(ع) بلوار 15 خرداد برگزار شد، ضمن بیان حوادث و اتفاقات صدر اسلام، اظهار کرد: جمهوری اسلامی حرف نوعی دارد، ارزش‌های الهی و مردم که این دو باید با یکدیگر توعم باشند.

وی با اشاره به اینکه توعم بودن این موارد به معنای عدم افراط و تفریط است، مطرح کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری اسلام لیبرال‌ها سمت مردم می‌ایستد و ارزش‌ها را کاهش می‌دهد و همچنین جریان متجهر نیز در مقابل مردم می‌ایستند و از ارزش‌ها دفاع می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: جمهوری اسلامی نه قرار است شبیه طالبان باشد نه شبیه سیاست‌مداران غربی بلکه استاندارد جدیدی را خلق کرده است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌های کشور باید عادلانه توزیع شوند، عنوان کرد: تمام مردم متناسب با وظیفه خود باید از استانداردهای جمهوری اسلامی دفاع کنند و مراقب باشند ارزش‌ها و مردم هر دو باهم رعایت شوند.

قنبریان با اشاره به اینکه امام خمینی در 15 اسفندماه سال 57 دستور بر الزام رعایت حجاب را دادند، خاطرنشان کرد: در تاریخ 17 اسفندماه نیز 15 هزار زن بی‌حجاب اعتراض کردند که حجاب اجباری نمی‌خواهیم که منجر به تجمعات چندین روزه موافقین و مخالفین حجاب اجباری شد.

وی با بیان اینکه در تیرماه همان سال امام خمینی(ره) مجدد بر لزوم حفظ حجاب تاکید کردند، تصریح کرد: منافقین و دشمنان انقلاب اسلامی با پشتوانه آن 15 هزار نفر، مجدد فراخوان تجمع اعتراضی دادند ولی این مرتبه تنها هزار نفر آمدند و مردم ارزش‌های اسلامی را حمایت کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: هنر انقلاب اسلامی حفظ ارزش‌های اسلامی با همراهی مردم است و اگر در هر کدام کوتاهی داشته باشیم دیگر از چارچوب انقلاب اسلامی خارج شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه همه مردم بر حفظ ارزش‌های اسلامی مسئول هستیم، یادآور شد: امروز ارتباط میان متدینین با بی‌حجابان خدشه‌دار شده است و اگر بتوانیم این ارتباط را متناسب با ترازهای اسلامی برقرار کنیم، قطعا در امر به معروف و نهی از منکر موفق خواهیم بود.

قنبریان با بیان اینکه باید حرف اساسی انقلاب اسلامی را بلند کنیم، ابراز کرد: هر زمانی که حرف انقلاب اسلامی حرف اساسی باشد، با باندبازی‌ها و کانون‌های قدرت مقابله می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گفتن عیب‌ها برای مردم واجب است، بیان کرد: قطعا اگر مردم بر این عیب‌ها اتفاق نظر داشته باشند و پافشاری کنند، سیاست‌های غلط نیز اصلاح خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: البته باید مراقب باشیم در این مسیر از سیاه‌نمایی پرهیز شود، همچنین نقاط قوت نیز باید در این مسیر دیده شوند.

وی با بیان اینکه طبق آخرین آمار ناهنجاری حجاب در کشور 35 درصد است، اظهار داشت: تنها راه مقابله با این آسیب‌ها ورود دادستان و دستگاه قضایی نیست.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
نو ، ونه نوع- توام نه توعم اصلاح بفرمایید