۰

برگزاری نشست بین ادیانی در مسجد شیعیان ولز

مسجدی در منطقه نیوپورت در ۲۰ کیلومتری کاردیف پایتخت ولز، از پیروان ادیان مختلف در یک رویداد ویژه که برای ترویج انسجام اجتماعی و تفاهم برگزار شد، میزبانی کرد. این مراسم که در مسجد ویکتوریا رود (Victoria Road Mosque) برگزار شد، به کوشش مبارک علی، دبیر جامعه اسلامی ولز سازماندهی شد.
کد خبر: ۲۷۶۸۱۵
۱۲:۴۵ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، مسجدی در منطقه نیوپورت در ۲۰ کیلومتری کاردیف پایتخت ولز، از پیروان ادیان مختلف در یک رویداد ویژه که برای ترویج انسجام اجتماعی و تفاهم برگزار شد، میزبانی کرد. این مراسم که در مسجد ویکتوریا رود (Victoria Road Mosque) برگزار شد، به کوشش مبارک علی، دبیر جامعه اسلامی ولز سازماندهی شد.

مبارک علی می‌گوید: این یک رویداد بسیار مثبت و جمع‌کردن همه این افراد فوق‌العاده بود.

وی افزود که او این رویداد را برای گرد هم‌آوردن افراد با مذاهب، ملیت‌ها و پیشینه‌های مختلف برگزار کرده است.

مبارک علی که حدود ۶۰ سال است در نیوپورت زندگی می‌کند و یکی از اعضای مؤسس شورای مساجد و سازمان‌های مسلمانان نیوپورت است که در سال ۲۰۰۸ تأسیس شد، ادامه داد: ما قبلاً رویدادهایی با ادیان مختلف برگزار کرده‌ایم، اما هیچ‌گاه در این مقیاس نبود. من دوست دارم مردم را تشویق کنم تا کار درست را انجام دهند. ما فقط یک بار زندگی می‌کنیم، پس بیایید به یکدیگر عشق و احترام نشان دهیم.

نمایندگان و اعضای پارلمان محلی، شهردار نیوپورت و رهبران کلیساهای محلی از جمله کسانی بودند که در این مراسم شرکت کردند.

ولز بخشی از پادشاهی متحد بریتانیا و ایرلند شمالی و اسلام یک دین اقلیت در این کشور است. پیروان دین اسلام با حدود ۶۴ هزار نفر، ۲,۲ درصد از جمعیت ثبت شده در سرشماری سال ۲۰۲۱ را تشکیل می‌دهند. اولین ارتباط ثبت‌شده بین ولز و جهان اسلام به اوایل قرن دوازدهم میلادی باز می‌گردد.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: