۰

تبعیض علیه مهاجران مسلمان در دانمارک

گزارشی با عنوان «اسلام‌هراسی در اروپا ۲۰۲۱» نشان داد که مهاجران مسلمان در دانمارک در چندین جنبه زندگی در معرض تبعیض قرار دارند.
کد خبر: ۲۷۶۸۱۰
۱۱:۴۷ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، گزارشی با عنوان «اسلام‌هراسی در اروپا ۲۰۲۱» نشان داد که مهاجران مسلمان در دانمارک در چندین جنبه زندگی در معرض تبعیض قرار دارند.

بر اساس این گزارش، مسلمانانی که به دنبال کسب شهروندی دانمارک هستند، در زمینه تحصیل، رسانه، اشتغال و رویه‌های اعطای تابعیت در معرض تبعیض هستند.

بخش قابل توجهی از این گزارش که توسط ۳۵ شخصیت دانشگاهی تهیه شده است، به تبعیض علیه مسلمانان در دانمارک اختصاص داده شده و اعلام شده است که سیاست‌های این کشور به گونه‌ای است که مسلمانان با موانع ساختاری زیادی مواجه هستند.

این گزارش نشان می‌دهد که با مردم خاورمیانه و شمال آفریقا، پاکستان و ترکیه متفاوت از مردم سایر نقاط جهان رفتار می‌شود و این تمایز با هدف ایجاد طبقه‌بندی بین غربی‌ها و سایر گروه‌های جمعیتی است.

در این گزارش به نتایج تحقیقات مؤسسه حقوق بشر دانمارک اشاره شده است که نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۱، کمترین میزان اعطای تابعیت این کشور در ۴۰ سال گذشته ثبت شده است.

در این گزارش آمده است که میانگین سال‌های دریافت تابعیت دانمارک ۱۹ سال است و ۳۵ درصد از مسلمانانی که در دانمارک به دنیا آمده و بزرگ شده‌اند، تابعیت این کشور را ندارند و همین امر باعث ایجاد نابرابری بین آن‌ها و سایر شهروندان می‌شود.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: