۰

افزایش قتل‌های سریالی مرموز زیر سلطه طالبان

فرماندهی پولیس گروه طالبان و منابع محلی تأیید کرده‌اند که زنان و کودکان نیز شامل قربانیان این حادثه است و از این خانواده تنها یک کودک دو ساله زنده مانده است.
کد خبر: ۲۷۶۷۶۰
۰۹:۲۳ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، قتل هفت عضو یک خانواده در ولایت بلخ در شمال افغانستان توسط افراد مسلح ناشناس، یکبار دیگر مسئله قتل‌های مرموز در زیر سلطه گروه طالبان را برجسته کرده است.

 فرماندهی پولیس گروه طالبان در ولایت بلخ اعلام کرده است که جمه شب هفت عضو یک خانواده در ولسوالی چمتال این ولایت، به ضرب گلوله افراد ناشناس به قتل رسیده‌‎اند.

فرماندهی پولیس گروه طالبان گفته است که اعضای این خانواده به صورت گروهی به قتل رسیده‌اند و آنها در حال بررسی انگیزه و اهداف آن است.

اما منابع محلی می‌گویند که این خانواده از ساکنان قریه «اسپیچ اسمیدان» ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل بوده‌اند که در قریه «جر قلعه» ولسوالی «چمتال» ولایت بلخ زندگی می‌کردند و به صورت «بی‌رحمانه» به قتل رسیده‌اند.

فرماندهی پولیس گروه طالبان و منابع محلی تأیید کرده‌اند که زنان و کودکان نیز شامل قربانیان این حادثه است و از این خانواده تنها یک کودک دو ساله زنده مانده است.

هنوز روشن نیست که اعضای این خانواده چرا و به دست چه کسانی به قتل رسیده‌اند؛ هرچند که پولیس گروه طالبان در بلخ اعلام کرده است که تحقیقات در مورد این حادثه را آغاز کرده است.
«افزایش قتل‌های مرموز»

از زمان تسلط گروه طالبان بر افغانستان، قتل‌های مرموز روند رو به افزایش داشته است و همه روزه خبرهای در رسانه‌های افغانستان از اینگونه قتل‌ها منتشر شده است.

تاکنون بیشترین قربانیان قتل‌های مرموز، زنان، کارمندان دولتی و فعالان فرهنگی بوده‌اند و روند قتل‌های آنها به صورت سریالی ادامه داشته است.

از جمله این قتل‌ها، قتل مرسل نبی زاده، عضو مجلس نمایندگان پیشین افغانستان توسط افراد مسلح ناشناس در کابل بود که بازتاب گسترده در رسانه‌های داخلی و بین‌المللی داشت و کشورهای مختلف آن را محکوم و نسبت به افزایش چنین قتل‌ها، ابراز نگرانی کردند.

بر اساس گزارش‌های که در رسانه‌های افغانستان منتشر شده است، در ماه عقرب سال جاری خورشیدی قتل‌های مرموز در کابل و سایر ولایات، به ویژه ولایت‌های شمالی، به صورت «چشم‌گیر» افزایش یافته بود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در این ماه دست کم چهار زن به صورت مرموز در یک محله کابل، پایتخت افغانستان، به قتل رسیده و جسد آنها کنار خیابان‌ها و در محلات غیر مسکونی انداخته شدند.

با مرور بخش خبر رسانه‌های داخلی افغانستان و جستجوی کلید واژه «قتل مرموز» در می‌یابیم که اینگونه قتل‌ها در ولایت‌های مختلف افغانستان اتفاق افتاده است.

علاوه بر این، با مرور این خبرها در می‌یابیم که تقریبا در تمام ماه‌های سال، چند مورد از اینگونه قتل‌ها رسانه‌ای شده و رسانه‌ها خبر مربوط به آن را پوشش داده است.
«ناتوانی طالبان در شناسایی مجرمان»

مسئولان محلی گروه طالبان در ولایت‌های افغانستان، اکثر خبرهای مربوط به قتل‌های مرموز را تأیید کرده‌اند و گفته‌اند که تحقیقات برای شناسایی عاملان آنها را آغاز کرده‌اند.

اما تاکنون کمتر خبری در رسانه‌های افغانستان در مورد شناسایی عاملان قتل‌های مرموز از سوی نیروهای پولیس گروه طالبان، منتشر شده است.

شهروندان افغانستان از عدم تأمین امنیت توسط گروه طالبان انتقاد می‌کنند و می‌گویند آنها در شناسایی عاملان قتل‌های مرموز شهروندان «ناکام» بوده‌اند.

اما شماری از کارشناسان در صحبت با رسانه‌ها، ادعا کرده‌اند که افراد گروه طالبان خود در قتل‌های مرموز دست دارند.

بر اساس گزارشی که در یک رسانه مربوط به زنان در مورد قتل‌های مرموز زنان نشر شده، یک عضو ارشد جامعه مدنی افغانستان مدعی شده که گروه طالبان «مسئول» قتل‌های مرموز زنان است.

در این گزارش به نقل از این عضو شبکه جامعه مدنی افغانستان آمده است که افراد گروه طالبان پس از «تجاوز جنسی» زنان را به قتل می‌رسانند.

این عضو شبکه جامعه مدنی افغانستان گفته است:« فراد طالبان بعد از اینکه تجاوز می‌کنند، از ترس اینکه زنان این موضوع را به رسانه‌ها گزارش ندهند یا اینکه کسی دیگری با آنها مصاحبه نکنند، آنها متاسفانه چنین جنایت ضد انسانی را انجام می‌دهند، هم تجاوز می‌کنند و هم آنها را به قتل می‌رسانند.»

قتل گروهی اعضای یک خانواده در ولایت بلخ، نشان می‌دهد که این سریال هنوز ادامه دارد و مشخص نیست که چه زمانی پایان خواهد یافت و عاملان و شبکه‌های جرمی که پشت آن قرار دارد، شناسایی می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: