۰

روزه داری فضانورد اماراتی در ماه رمضان در فضا

سلطان 41 ساله قرار است به مدت 6 ماه در ایستگاه فضایی بین المللی حاضر باشد. زمان اعزام به فضا 26 فوریه 2023 به وسیله موشک فالکون 9 شرکت امریکایی اسپیس ایکس (به مالکیت ایلان ماسک) خواهد بود.
کد خبر: ۲۷۶۷۵۲
۱۳:۱۷ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، "سلطان النیادی" فضانورد اماراتی، اولین شهروند یک کشور عربی است که در ماموریت 6 ماهه در فضا مشارکت می کند. او گفت که با وجود چالش ها، در ماه رمضان در فضا، روزه خواهد گرفت.

سلطان 41 ساله قرار است به مدت 6 ماه در ایستگاه فضایی بین المللی حاضر باشد. زمان اعزام به فضا 26 فوریه 2023 به وسیله موشک فالکون 9 شرکت امریکایی اسپیس ایکس (به مالکیت ایلان ماسک) خواهد بود.

او همچنین دومین شهروند اماراتی است که به سفر فضایی می رود. قبل از او، فضانورد اماراتی "هزاع المنصوری" با سفر به فضا در سپتامبر 2019، 8 روز را در ایستگاه فضایی بین المللی گذراند.

سلطان به خبرنگاران در دبی گفت: دوره 6 ماهه، طولانی به نظر می رسد اما برنامه پر است. او ادامه داد که در این مدت تحقیقات بسیاری انجام خواهد داد که از جمله آنها تحقیق درباره تاثیرات عدم جاذبه زمین بر جسم انسان است.

در فوریه 2021 هم فضاپیمای اماراتی " اَمَل" (به معنی امید) به مریخ نزدیک و وارد مدار این سیاره سرخ شد.
او همچنین گفت روزه ماه رمضان که همزمان با ماموریتش آغاز می شود چالشی از نوع دیگر خواهد بود.

وی افزود: ایستگاه فضایی بین المللی با سرعت بالا به دور زمین می چرخد حدود 90 دقیقه یک بار به دور زمین می چرخد. یعنی با معدل زمین، روزانه 16 شروق و 16 غروب خورشید خواهیم داشت. برای کسی که در فضا می خواهد روزه بگیرد اینکه چه زمانی روزه اش را آغاز و چه زمانی افطار کند یک مشکل خواهد بود.

" سلطان النیادی" فضانورد اماراتی (راست ) در مرکز فضایی جونسون وابسته به ناسا در شهر هیوستن ایالت تگزاس امریکا . 25 ژآنویه 2023 - خبرگزاری فرانسه

فضانورد اماراتی ادامه داد در ایستگاه فضایی بین المللی از زمان گرینویچ استفاده می شود. هم اکنون ان شاء الله برای این ماه مبارک با نیت روزه گرفتن آماده می شوم.

سلطان 20 سال را در نیروهای مسلح امارات گذراند و دارای مدرک دکتری در رشته فناوری منع درز اطلاعات است.
او درباره ماموریت آینده اش در ایستگاه فضایی بین المللی گفت: احساس خوشوقتی بسیاری دارم اما مسوولیت بزرگی است. به دنبال ماموریت موفق و بازگشت با فواید علمی مورد انتظار از این ماموریت هستم.

وی گفت که در این سفر 6 ماهه تعدادی از وسایل و لوازم شخصی اش را به همراه خواهد برد که از جمله عکس خانواده و برخی اسباب بازی های فرزندانش هستند که آنها را برمی گرداند.

او همچنین گفت به همراه خود لباس ورزش رزمی "جوجوتسو" (بلک کاکاتسو) خواهد برد زیرا این ورزش را دوست دارد و با وجود نبود جاذبه، قصد دارد به آن بپردازد.

"ایستگاه فضایی بین المللی" در مدار نزدیک زمین و در ارتفاع 330 تا 435 کیلومتری از سطح زمین در حرکت است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: