۰

بزرگترین و قدیمی ترین مرکز اسلامی در کانبرای استرالیا+ تصاویر

ایده ساخت مرکز اسلامی کانبرا (CIC) زمانی مطرح شد که تعدادی از اعضای جامعه مسلمانان کانبرا نیاز به یک مکان ملاقات اختصاصی برای مسلمانان این شهر را احساس کردند. این گروه کوچک از خانواده ها شروع به ملاقات در مرکز اجتماعی «متوگرانونگ» کردند و به تدریج سنگ بنای ساخت مرکز اسلامی را گذاشتند.
کد خبر: ۲۷۶۷۴۳
۱۰:۱۹ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، ایده ساخت مرکز اسلامی کانبرا (CIC) زمانی مطرح شد که تعدادی از اعضای جامعه مسلمانان کانبرا نیاز به یک مکان ملاقات اختصاصی برای مسلمانان این شهر را احساس کردند. این گروه کوچک از خانواده ها شروع به ملاقات در مرکز اجتماعی «متوگرانونگ» کردند و به تدریج سنگ بنای ساخت مرکز اسلامی را گذاشتند.

چشم انداز این گروه از مسلمانان توسعه یک مرکز فرهنگی اسلامی بود که بتواند نیازهای جاری اجتماعی، معنوی، تفریحی، رفاهی و مذهبی جامعه را تامین کند.

بزرگترین و قدیمی ترین مرکز اسلامی در کانبرای استرالیا+ تصاویر

در دسامبر 1993 یک امتیاز ویژه برای ساخت مرکز اسلامی کانبرا به مسلمانان داده شد.

با کمک های سخاوتمندانه جامعه مسلمان ،توسعه و ساخت مرکز اسلامی که شامل کتابخانه ملی اسلامی نیز بود ،آغاز شد.

مرکز اسلامی کانبرا از زمان افتتاح تاکنون به نیازهای اجتماعی، معنوی، تفریحی، رفاهی و مذهبی جامعه توجه ویژه داشته است.

در پاسخ به نیازهای مذهبی، مسئولان مرکز اسلامی کانبرا به طور منظم نماز جماعت روزانه و همچنین نماز جمعه و نمازهای اعیاد را برگزار می کند.

بزرگترین و قدیمی ترین مرکز اسلامی در کانبرای استرالیا+ تصاویر

مرکز اسلامی کانبرا شامل یک مسجد به نام «صباح الاحمد» است که در سال 2018 میلادی با کمک های مالی دولت کویت افتتاح شد.

این مسجد می تواند حداکثر 1000 نمازگزار را در خود جای دهد و بزرگترین مسجد در کانبرا است.

مسجد صباح الاحمد و مرکز معارف اسلامی مکانی اختصاصی برای عبادت است و درهای آن برای نمازهای یومیه، معارف اسلامی و کلاس های قرآن به روی علاقه مندان باز است.

مرکز اسلامی کانبرا همچنین شامل ساختمان کتابخانه ملی اسلامی استرالیا است که بزرگترین کتابخانه اسلامی در جنوب این کشور محسوب می شود.

بزرگترین و قدیمی ترین مرکز اسلامی در کانبرای استرالیا+ تصاویر

کتابخانه ملی اسلامی استرالیا یک کتابخانه عمومی است که طیف وسیعی از کتاب ها و انتشارات در مورد اسلام و سایر ادیان را ارائه می دهد.

مرکز اسلامی کانبرا در ابتدا مرکز اجتماعی کوچک بود که به عنوان مکانی برای عبادت هم مورد استفاده قرار می گرفت،اما برای جامعه مسلمانان رو به رشد جنوب ناکافی بود.

بزرگترین و قدیمی ترین مرکز اسلامی در کانبرای استرالیا+ تصاویر

مسلمانان استرالیایی به تدریج شروع به تخصیص بودجه برای توسعه این مرکز کردند و مرکز اسلامی کانبرا با امکانات فوق العاده به وجود آمد.

این مرکز یک محل ملاقات برای همه مسلمانان در کانبرا است که مکانی را برای نماز، آموزش اسلامی و مشاوره گرفتن از ائمه جماعات فراهم می کند.

همچنین به عنوان مکانی برای اجتماع برای رویدادهای فرهنگی، نمایشگاه ها، دسترسی به کتاب های مرجع، اجتماعات و مراسم مذهبی و اجتماعی عمل می کند.

این مرکز نماینده جامعه مسلمانان در رسانه‌ها و سازمان‌های دولتی محلی و فدرال است و نقش مهمی در جامعه ایفا می‌کند و با حمایت مستمر، کمک‌های مالی و تلاش زیاد اعضا و حامیان خود به این کار ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: