۰

همراهی موکب‌های اربعینی با زلزله‌زدگان خوی

موکب‌های اربعینی که با هدف فعالیت در حماسه اربعین راه افتاده بودند، در سال‌های گذشته در موقعیت و بحران‌های مختلف هم به یاری مردم کشورمان شتافتند، به طوری که در سیل سال ۹۸ در شهرهای سیل‌زده با طبخ و توزیع غذا و حتی ساخت خانه برای سیل‌زدگان فعال شدند.
کد خبر: ۲۷۶۶۷۵
۱۵:۰۹ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، موکب‌های اربعینی که با هدف فعالیت در حماسه اربعین راه افتاده بودند، در سال‌های گذشته در موقعیت و بحران‌های مختلف هم به یاری مردم کشورمان شتافتند، به طوری که در سیل سال ۹۸ در شهرهای سیل‌زده با طبخ و توزیع غذا و حتی ساخت خانه برای سیل‌زدگان فعال شدند.

طبخ و توزیع ۳۵ هزار پرس غذای گرم بین زلزله‌زدگان خوی توسط اربعینی‌ها

اکنون نیز پس از زلزله خوی و خسارت‌هایی که به مردم زلزله‌زده این شهر وارد شده است، برخی از موکب‌های اربعینی به سوی خوی حرکت کرده و در چادرهایی با طبخ و توزیع غذا فعالیت خود را آغاز کردند. پس از آن نیز برای کمک به زلزله‌زدگان همراه با سایر نهادها به خاکبرداری پرداختند.

این موکب‌ها که زیر نظر ستاد توسعه و بازسازی عتبات فعالیت دارند، با حضور در خوی، در کنار طبخ و توزیع روزانه حدود ۳۵ هزار پرس غذای گرم، با توجه به سرمای هوا در این شهر، به برپایی چادر و توزیع پتو پرداختند. برخی دیگر از موکب‌ها که از تبریز و ارومیه در خوی حضور دارند، به توزیع آب بسته بندی می‌پردازند؛ تا جایی که بیش از ۱۰ هزار بسته آب آشامیدنی بین زلزله‌زدگان توزیع شده است.

موکب‌های اربعینی تا عادی شدن شرایط برای زلزله‌زدگان، در خوی حضور دارند

به گفته مسؤولان ستاد بازسازی عتبات، با توجه به وقوع چندین پس لرزه و نگرانی مردم خوی از وضعیت و زندگی‌شان، موکب‌های اربعینی تا عادی شدن شرایط برای زلزله‌زدگان در کنار مردم این شهر حضور خواهند داشت.

در حال حاضر بیش از ۲۵ موکب در خوی حضور دارند که برخی از آنها به توزیع غذا و وسایل مورد نیاز مردم زلزله‌زده پرداخته و برخی دیگر سعی در اسکان مردم در چادرها و برقراری آرامش در منطقه دارند. همچنین موکب‌هایی برای بازسازی و استفاده از امکانات موجود در خوی حضور دارند که همراه با سایر گروه‌های امدادی فعالیت می‌کنند.

 زلزله ۵.۹ ریشتری شامگاه شنبه خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند و این واقعه خسارت‌های جانی و مالی به بار آورد.

انتهای پیام

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: