۰

بارش برف و باران در بیشتر نقاط ایران

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۱ بهمن) در نوار شمالی، نوار غربی و مرکز کشور دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی، شمال بوشهر و غرب یزد بارش رخ می‌دهد که در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف و در مناطق گرمسیر باران گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۲۷۶۶۶۹
۱۳:۱۸ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در غالب نقاط کشور و در نقاط مستعد و بی‌بارش وزش باد و خیزش گرد و خاک خبر داد.

 صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۱ بهمن) در نوار شمالی، نوار غربی و مرکز کشور دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی، شمال بوشهر و غرب یزد بارش رخ می‌دهد که در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف و در مناطق گرمسیر باران گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز بارش در شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، غرب کردستان جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، همدان، مرکزی و شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران شدت بیشتری خواهد داشت.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا چهارشنبه(۱۲ بهمن) به‌تدریج از شدت بارش در غرب کشور کاسته و عمده بارش در شمال شرق، شرق، جنوب و به‌صورت پراکنده در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی این روز بارش در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب شرق لرستان، شرق خوزستان، شمال بوشهر و شمال فارس از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

ضیاییان در ادامه گفت: سه‌شنبه و چهارشنبه در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی بارش برف کاهش نسبی دما، مه، آلودگی و در برخی مناطق کولاک برف و احتمال رخداد بهمن انتظار می‌رود.

وی افزود: پنجشنبه (۱۳ بهمن) در استان‌های مرزی واقع در شمال غرب و غرب کشور همچنین در بوشهر، فارس و برخی مناطق استان‌های کرمان، یزد، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: جمعه (۱۴ بهمن) در برخی مناطق واقع در شمال غرب و برخی مناطق خراسان رضوی و جنوبی رگبار پراکنده رخ می‌دهد و سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود. شنبه(۱۵ بهمن) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود.

وی افزود: سه‌شنبه در جنوب غرب، غرب، مرکز، جنوب، شرق و شمال شرق کشور و چهارشنبه در برخی مناطق جنوب، غرب، مرکز، جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که در مناطق مستعد و بی‌بارش خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

ضیاییان در ادامه گفت: سه شنبه نیمه غربی خلیج فارس و چهارشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۲ بهمن ) نیمه‌ابری و در بعضی ساعت‌ها بارش پراکنده، گاهی وزش باد و به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه ( ۱۳ بهمن ) قسمتی ابری و گاهی وزش باد و در بعد از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۱۱ و ۱۲ بهمن) بندرعباس و بوشهر با دمای ۲۲ و ۲۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۳- و ۴- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

امدادرسانی به ۵۵۴ نفر در پی آبگرفتگی و کولاک در ۱۳ استان کشور

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۵۵۴ نفر در پی وقوع آبگرفتگی و بارش برف و کولاک در ۱۳ استان کشور خبرداد.

صادق محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در حوادث مرتبط با آب‌گرفتگی و برف و کولاک در ۲۴ ساعت گذشته در کشور گفت: در مجموع طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ استان کشور متاثر از بارش‌ها قرار داشتند که از این تعداد در ١٣ استان آذربایجان غربی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قروین، کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان ماموریت‌های امدادی انجام شد.

وی با بیان اینکه امدادگران در ۳۸ منطقه در ۳۴ شهرستان شامل ٢٨محور، یک شهر، هشت روستا و یک منطقه عشایری عملیات امداد و نجات انجام دادند، گفت: در مجموع این ماموریت‌ها به ۵۵۴ نفر امدادرسانی شده و ۴۲ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین پنج نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از رهاسازی ۱۳۰ دستگاه خودرو از برف نیز خبر داد و گفت: در مجموع ۱۶۹ نفر در پوشش ۵۱ تیم عملیاتی در این ماموریت‌ها مشارکت داشتند. البته سازمان امداد و نجات پیش از این امدادگران را به حالت آماده‌باش درآورده بود و تمهیدات لازم برای مواجهه با این حوادث پیش‌بینی شده بود.

به گفته محمودی در این مدت اقلامی چون چادر، پتو، موکت، نایلون، بسته‌های غذایی و … نیز در میان حادثه دیدگان آب‌گرفتگی و کولاک توزیع شده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: