۰

آتش زدن قرآن کریم این بار در دانمارک

«راسموس پالودان»، اسلام‌ستیز افراطی و نژادپرست دانمارکی مجددا نسخه‌ای از قرآن کریم را در برابر مسجدی در کپنهاگ پایتخت دانمارک آتش زد همچنین برخی اخبار از برنامه وی برای انجام این کار در برابر سفارت آنکارا حکایت دارد.
کد خبر: ۲۷۶۵۳۷
۰۹:۴۰ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، «راسموس پالودان»، اسلام‌ستیز افراطی و نژادپرست دانمارکی مجددا نسخه‌ای از قرآن کریم را در برابر مسجدی در کپنهاگ پایتخت دانمارک آتش زد همچنین برخی اخبار از برنامه وی برای انجام این کار در برابر سفارت آنکارا حکایت دارد.

گروهی از خبرنگاران روز جمعه شاهد حادثه سوزاندن نسخه‌ای از قرآن کریم در پایتخت دانمارک بودند که پس از تهدید پالودان علیه «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه انجام شد که گفته بود تا زمان موافقت آنکارا با پیوستن سوئد به ناتو، هر جمعه نسخه‌ای از قرآن کریم را آتش خواهد زد.

در همین رابطه، وزارت امور خارجه ترکیه پیش از این سفیر دانمارک در آنکارا را احضار و مراتب اعتراض خود را به اجازه دادن مقامات دانمارکی به پالودان برای اهانت به قرآن کریم اعلام کرده بود.

وزارت امور خارجه ترکیه به شدت «اقدام مقامات دانمارکی در دادن مجوز به این عمل تحریک‌آمیز و نفرت‌پراکن» را محکوم کرده و خواهان لغو این مجوز شده بود.

در مقابل، «لارس لوک راسموسن»، وزیر امور خارجه دانمارک اعلام کرده است: «این حادثه بر روابط خوب ما با ترکیه تاثیر نخواهد گذاشت و ما درباره قوانین حمایتی دانمارک از آزادی بیان با ترکیه مکاتبه خواهیم کرد.»

وی افزود: «ماموریت ما اکنون، صحبت کردن با ترکیه درباره شرایط حاکم در دانمارک است، میان دانمارک به عنوان کشور و مردم با افراد دارای آرای مختلف، تفاوت بسیاری وجود دارد.»

پالودان که دارای تابعیت سوئدی و دانمارکی است، احزاب دست راستی تندوریی در سوئد و دانمارک تاسیس کرده و تاکنون از دست یافتن به کرسی در انتخابات مختلف ناکام مانده است.

وی در انتخابات پارلمانی که در سال گذشته در سوئد برگزار شد، تنها توانست 156 رای در این کشور به دست آورد.

پالودان در 21 ژانویه جاری نسخه‌ای از قرآن کریم را در برابر سفارت ترکیه در استکهلم بعد از کسب موافقت مقامات سوئدی آتش زده بود

در واکنش به این اقدام، اردوغان تاکید کرده بود که سوئد دیگر نباید به فکر حمایت آنکارا از الحاق این کشور به ناتو باشد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: