۰

راه اندازی وب سایت کاریابی برای کمک به اشتغال زنان محجبه فرانسه

روزنامه تایمز با انتشار گزارشی که توسط کنستانس کمپفنر تهیه شده، اعلام کرد: دو دختر مسلمان فرانسوی، یک وب سایت برای کمک به زنان محجبه به منظور پیداکردن کار راه اندازی کردند.
کد خبر: ۲۷۶۴۶۰
۱۲:۱۷ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه تایمز با انتشار گزارشی که توسط کنستانس کمپفنر تهیه شده، اعلام کرد: دو دختر مسلمان فرانسوی، یک وب سایت برای کمک به زنان محجبه به منظور پیداکردن کار راه اندازی کردند.

براساس قانون سکولاریسم یا جدایی کلیسا از دولت، بخش عمومی فرانسه استفاده از نمادهای مذهبی مانند حجاب، صلیب یا کلاه یهودی را در حین کار اجازه نمی دهد. اما در بخش خصوصی، مسئولان در بی طرفی مذهبی آزاد هستند.

«یاسمین درواز»(21 ساله) که وب سایت «جاب حجاب» را راه اندازی کرده است، می گوید: کارمندان زن مسلمان که تمایل به داشتن حجاب دارند، دیدگاه شرکت‌هایی را که می خواهند در آنجا کارکنند، نمی دانند. در نتیجه همیشه شغل‌هایی را درخواست می کنند، بعدا متوجه می شوند که نمی توانند آن را بپذیرند.

والری دوز- راف، کارشناس حقوق کار فرانسه می گوید: شرکت‌ها ملزم به اعلام بی طرفی مذهبی خود هنگام تبلیغات شغلی نیستند، این شرکت‌ها آزاد هستند درصورت نیاز به کارمندان در مورد آن اطلاع دهند.

یاسمین درواز و هانیه شیخ(19 ساله) این وب سایت و یک حساب کاربری در اینستاگرام به منظور کمک به زنان محجبه راه اندازی کردند تا بدون نگرانی و ناامید کار مناسب را پیدا کنند تا هنگام پیدا شدن کار در موقعیت انتخاب بین دین و کار قرار نگیرند.

وب سایت «جاب حجاب» شرکت‌هایی را معرفی می کند که اجازه استفاده از نمادهای مذهبی را بدهد و اطلاعاتی را به صورت شفاهی یا از اداره منابع انسانی از خود شرکت ها به دست می آورند. کارهای مذکور اطلاعاتی را به کارکنان مسلمان ارایه می دهد که آیا آنها برای نماز روزانه وقت خواهند داشت یا خیر؟

درواز و شیخ اعلام کردند: بسیاری از مسلمانان زن و مرد را می شناسند که مجبور شدند برای تامین معاش خانواده خود ارزش‌هایشان را کنار بگذارند.

شیخ می گوید: ما پیام هایی از زنان دریافت می کنیم که می گویند که نمی توانند حجاب خود را در مقابل همکارانشان بردارند و این مسئله برای آنها اهانت واقعی است.

این دو دختر توانستند یکصد زن مسلمان را از تابستان مشغول به کار کنند، اما به دنبال کنندگان اینستاگرام، توئیتر و تیک تاک که تعدادشان به 30 هزار نفر می رسد، نمی توانند پاسخ دهند.

مخالفان قانون منع حجاب معتقدند که این قانون تبعیض آمیز و ناقض آزادی مذهبی افراد است. هواداران این قانون براین باورند که تایید بی طرفی دولت ضروری است. درواز و شیخ اعلام کرند که از از ابتدای راه اندازی این وب سایت با موانع مواجه شدند.

درواز و شیخ با اشاره به افزایش 38 درصد حملات اسلام هراسانه می گویند: برخی از شرکت‌ها که آگهی هایی را برای پیشنهاد کار به این وب سایت ارسال کرده اند، به دلیل ترس از حمله به پلتفرم های شبکه های اجتماعی شان، خواستند تا به طور عمومی نامشان ذکر شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: