۰

طرح اعلام عید فطر به عنوان تعطیلی رسمی ترومبول آمریکا

مسلمانان در شهر «ترومبول» واقع در ایالت «کنتیکت» آمریکا در تلاش هستند که از مدارس بخواهند عید فطر را به عنوان تعطیلی رسمی برای مسلمانان اعلام کنند.
کد خبر: ۲۷۶۳۸۰
۱۰:۰۴ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، مسلمانان در شهر «ترومبول» واقع در ایالت «کنتیکت» آمریکا در تلاش هستند که از مدارس بخواهند عید فطر را به عنوان تعطیلی رسمی برای مسلمانان اعلام کنند.

خانواده‌های مسلمان در شهر «ترومبول» واقع در ایالت «کنتیکت» آمریکا در تلاش هستند که از مدارس بخواهند عید فطر را به عنوان تعطیلی رسمی برای مسلمانان اعلام کنند.

این در حالی است که پیش از این مدارس شهرهای «بریچپورت» و «فیرفیلد» در ایالت کنتیکت عید فطر را به عنوان تعطیلی رسمی برای مسلمانان اعلام کرده بودند.

«مهرین سیال»، یکی از اعضای مرکز جامعه اسلامی «بریجپورت» در این باره می گوید: جمعیت مسلمانان در ترومبول بیشتر شده است و برآورد می شود که در حال حاضر حدود 300 دانش آموز مسلمان در مدارس ترومبول درس می خوانند.

«علی احمد»، پسر «مهرین سیال» به مدرسه ابتدایی «میدلبروک» در ترومبول می رود؛ مدرسه ای که عید فطر را به عنوان تعطیلات رسمی اعلام نکرده است.

او در این باره می گوید: «همه دوستان مسیحی و یهودی من روزهای تعطیل دارند بنابراین من هم دوست دارم روزی مانند عید فطر را که برای مسلمانان است، تعطیل باشم چون دوست دارم این روز را همراه خانواده ام جشن بگیرم.

اسوه خان،از اعضای جامعه مسلمانان ترومبول نیز در این باره گفت: اگر عید فطز به عنوان تعطیلی رسمی اعلام شود دانش آموزان مسلمان احساس خوشحالی می کنند.

وی افزود: ایمان و سنت من چیزی است که هستم، چیزی است که با آن به دنیا آمدم و بزرگ شدم و چیزی است که به من ، به کاری که در زندگی انجام می‌دهم و به جایی که بعد از مرگم می‌روم معنی می‌دهد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: