۰

آزادی رهبر حزب اسلام آذربایجان پس از ۱۲ سال

حجت الاسلام و المسلمین حاج محسن صمداف، رهبر حزب اسلام جمهوری آذربایجان امروز صبح پنج شنبه پس از تحمل ۱۲ سال حبس از زندان آزاد شد.
کد خبر: ۲۷۶۳۶۱
۱۳:۳۵ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام و المسلمین حاج محسن صمداف، رهبر حزب اسلام جمهوری آذربایجان امروز صبح پنج شنبه پس از تحمل ۱۲ سال حبس از زندان آزاد شد.

وی در دوم ژانویه ۲۰۱۱ به دلیل انتقاد از قانون ممنوعیت حجاب در مدارس جمهوری آذربایجان، بازداشت و به ۱۲ سال حبس محکوم گردید.

مدافعان حقوق بشر بازداشت صمداف را اقدامی سیاسی دانسته و گامی در راستای منع آزادی بیان و ایجاد محدودیت برای شیعیان آذربایجان عنوان کردند.

وی در ۱۲ سال حبس از فعالیت‌های دینی و سیاسی دست بر نداشت و منادی دفاع از دیانت و فقاهت و سیاست دینی بوده است.

رهبر حزب اسلام جمهوری آذربایجان در نخستین اقدام پس از آزادی به زیارت قبرهای شهدای این کشور در آزادی منطقه قره باغ رفت. وی پیش از این در زمان حضور در زندان برای حضور در جبهه های جنگ برای آزادی منطقه قره باغ، اعلام آمادگی کرده بود.

حجت الاسلام و المسلمین محسن صمداف رهبر حزب اسلام در سال ۱۹۶۵ میلادی به شهر قبای جمهوری آذربایجان دیده به جهان گشود، وی فارغ التحصیل دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی باکو می‌باشد.


وی در سال ۱۹۹۲ میلادی و از آغازین روزهای تشکیل حزب اسلام، وارد حزب شده و مسئولیت دفتر حزب را عهده دار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن صمداف به مدت سال ها به فراگیری تحصیلات دینی در حوزه علمیه قم پرداخت و بعد از بازگشت به کشورش به فعالیتهای دینی خود در جمهوری آذربایجان ادامه داد و در نهایت در سال ۲۰۰۷ میلادی در ششمین جلسه حزب با اکثریت قاطع اعضاء به عنوان ریاست حزب اسلام برگزیده شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: