۰

اصرار مقتدی صدر بر استفاده از عبارت «جام خلیج عربی»

صدر که از روحانیون پرنفوذ شیعه در عراق محسوب می‌شود، در پیام تبریک خود برای قهرمانی تیم ملی فوتبال عراق در این مسابقات، از عبارت «جام خلیج عربی» استفاده کرد.
کد خبر: ۲۷۶۳۴۴
۰۹:۰۰ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، با وجود اعتراض جمهوری اسلامی به بغداد درباره استفاده از عبارت «خلیج عربی» در مسابقات فوتبال میان چند کشور عربی منطقه، مقتدی صدر بار دیگر از این عبارت استفاده کرد.
صدر که از روحانیون پرنفوذ شیعه در عراق محسوب می‌شود، در پیام تبریک خود برای قهرمانی تیم ملی فوتبال عراق در این مسابقات، از عبارت «جام خلیج عربی» استفاده کرد.
او، پیشتر نیز در توئیت خود از عبارت «خلیج عربی» برای خوشامدگویی به مهمانان این مسابقات استفاده کرده بود.
شهر بصره عراق در روزهای اخیر میزبان مسابقات جام فوتبال میان کشورهای عراق، کویت، عمان، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و یمن بود و عنوان رسمی این مسابقات «جام خلیج عربی» نامگذاری شده بود.

همچنین ناصر شیاع السودانی، نخست‌وزیر جدید عراق، در مراسم گشایش این مسابقات، از نام رسمی این مسابقات با عنوان «جام خلیج عربی» استفاده کرد.
در واکنش به این اقدام عراقی‌ها، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی از احضار سفیر عراق در تهران خبر داد.
امیرعبداللهیان گفت: «ما با وجود اینکه با عراق روابطی راهبردی، برادرانه و عمیق داریم اما نسبت به این موضوع به صراحت اعتراض خود را اعلام کردیم.»
با این حال، محمدکاظم آل‌صادق سفیر جمهوری اسلامی در بغداد در پیام تبریک خود برای قهرمانی تیم ملی فوتبال عراق در این رقابت‌ها، اعتراضی به این موضوع نکرد.

در دهه‌های اخیر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با وجود اعتراض‌های رسمی ایران، از عبارت تحریف‌شده «خلیج عربی» به جای خلیج فارس استفاده می‌کنند و حتی نام برخی خیابان‌ها در این کشورها به اسم «خلیج عربی» است.
دو سال پیش نیز، وزارت خارجه روسیه در توییتی برای انتشار خبر دیدار معاون وزیر خارجه این کشور با سفیر عراق از این عبارت استفاده کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: