۰

تکرار چرخه تروریست پروری در افغانستان با حاکمیت طالبان

حاکمیت طالبان با اجرای قوانین افراط گرا و دور از اسلام جریان تروریست پروری را در افغانستان تقویت می کند. حلقه های تروریست پروری در افغانستان نه تنها به ضرر مردم افغانستان بلکه جهان اسلام است. چرا که به طور مستقیم و غیر مستقیم جریان اسلام هراسی را در جهان تقویت می کند.
کد خبر: ۲۷۶۲۵۴
۲۰:۰۹ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱

تکرار چرخه تروریست پروری در افغانستان با حاکمیت طالبان

فاطمه رضایی- هر روز با گذشت زمان پرده از سیاست های خصمانه طالبان در افغانستان برداشته می شود که نه تنها مردم افغانستان بلکه جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. 

افغانستان با سپری کردن فراز و نشیب های جنگ داخلی و حاکمیت افراد نالایق مامن خوبی برای گروه های تروریستی همچون داعش و القاعده می باشد.

حاکمیت طالبان با اجرای قوانین افراط گرا و دور از اسلام جریان تروریست پروری را در افغانستان تقویت می کند. حلقه های تروریست پروری در افغانستان نه تنها به ضرر مردم افغانستان بلکه جهان اسلام است. چرا که به طور مستقیم و غیر مستقیم جریان اسلام هراسی را در جهان تقویت می کند.

این فرامین که در ادامه به آنها اشاره می شود خبر از گسترش یک شبکه هوشمند تروریست پروری با اهداف توسعه طلبانه را می دهد که باید از آنها جلوگیری کرد.

1. دایر نمودن و گسترش مدارس دینی:

این مدارس با هدف تربیت افراد جهادی دایر می شود تا با سوء استفاده از وضعیت فقر در بین خانواده های افغان آنها را آماده جنگ نماید. در این مدارس کودکان را با افکار جهادی شست شوی مغزی می دهند. این مدارس حتی در مناطق شیعه نشین غرب کابل تاسیس شده اند تا با حذف شیعیان از عرصه آموزش آنها را مدارس دینی جذب کنند. طالبان با گسترش مدارس دینی، دغدغه دین ندارند بلکه از آن برای توسعه قدرت سیاسی و ایدئولوژی خود استفاده می کنند.

رییس ارشاد، حج و اوقاف ولایت بلخ می گوید: بیشتر از ۵۰۰ مدرسه دینی در بلخ بدون جواز فعالیت می کند این در حالی است که شهروندان فعالیت بعضی از مدارس را تربیت داعش و طالب می دانند.

2.  ممنوعیت تحصیل و کار زنان:

بیسوادی و بیکاری زنان و دختران تربیت نسلی پر از عقده و خشونت را در پی دارد. بدیهی است که طالبان با این سیاست از زنان فقط به عنوان ازدیاد جمعیت و سرباز برای خود استفاده می کند تا با تربیت سربازان ایدئولوژی خود را گسترش دهد.

3. گسترش فقر و گرسنگی:

 افزایش شدید تورم، گرسنگی و فقر گسترده مردم، ناتوانی طالبان در بهبود اوضاع و حتی پرداخت حقوق کارمندان دولت، ارتش و شبه نظامیان وابسته به این گروه و عدم کنترل موثر طالبان بر بسیاری از مناطق این کشور بهترین زمینه و فرصت را برای احیای گروه تروریستی داعش در افغانستان فراهم کرده است. فقر زمینه جذب بیشتر جوانان و کودکان را در گروه تروریستی داعش و القاعده تقویت می کند. در جامعه ای که برای گذراندن معیشت خانواده حاضر به فروش فرزندان خود هستند چه انتظاری می توان داشت.

4. محدودیت رسانه ها و ترور خبرنگاران

همیشه رسانه ها نقش بسزایی در آگاهی مردم افغانستان داشته اند و طالبان از بیان اخبار حقیقی درباره ماهیت اصلی خود وحشت دارد. بنابراین با جلوگیری از انتشار اخبار و گزارشات سعی در تطهیرسازی خود در جهان دارد. دست‌کم ۵ عضو دولت طالبان از فرماندهان مهم شبکه حقانی هستند و این یعنی یک حاکمیت تروریست ها در افغانستان که ادعای مبارزه با تروریسم دارند.

مرکز خبرنگاران افغانستان پیش از این اعلام کرده بود که در یک سال سلطه گروه طالبان، 245 مورد خشونت علیه خبرنگاران و کارمندان رسانه ها را ثبت کرده است که شامل خشونت فیزیکی، تهدید و ارعاب، جراحت و حتی ترور کارمندان رسانه‌ها می شود.

5. حضور فعال گروه های تروریستی در افغانستان 

گزارش اخیر سازمان ملل نشان می‌دهد که حدود10 هزار جنگجوی خارجی در افغانستان وجود دارد که بیشتر از اعضای القاعده، حزب اسلامی ترکستان (TIP)، کتیبات امام البخاری (KIB)، کتیبات التوحید و جهاد (KTJ)، اتحادیه جهاد اسلامی (IJU) و جماعت انصارالله (JA). هستند. این گرو ها تحت رهبری داعش خراسان تلاش می کنند تا در عرصه قدرت در افغانستان بر طالبان پیروز شوند. همانطور که شاهد بیش از 50 حملات تروریستی توسط داعش بعد از حاکمیت طالبان بوده ایم. این حملات مساجد و مدارس شیعیان هزاره را هدف قرار داد. رقابت این گروه ها برای جذب اعضا تا جایی است که یکدیگر را مرتد و دست نشانده آمریکا معرفی می کنند.

به راستی با تقویت گروه های تروریستی همچون طالبان، داعش و القاعده، جهان نباید در انتظار ماشین آدم کشی خطرناک تر باشد؟

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: