۰

هشدار زرد هواشناسی به تهرانی ها

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران امروز به دلیل سکون نسبی جو و عدم وزش باد قابل ملاحظه روند افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا تا آخر هفته به ویژه در ساعات پرتردد در مناطق شهری، پرجمعیت و صنعتی پیش بینی می‌شود. برای نیمه جنوبی استان از امشب افزایش ۲ تا ۳ درجه‌ای دما پیش بینی شده است.
کد خبر: ۲۷۶۲۴۱
۱۲:۲۹ - ۲۶ دی ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران امروز به دلیل سکون نسبی جو و عدم وزش باد قابل ملاحظه روند افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا تا آخر هفته به ویژه در ساعات پرتردد در مناطق شهری، پرجمعیت و صنعتی پیش بینی می‌شود. برای نیمه جنوبی استان از امشب افزایش ۲ تا ۳ درجه‌ای دما پیش بینی شده است.

هشدار زرد هواشناسی درباره ماندگاری هوای سرد و یخبندان

زمان پایان: پنجشنبه ۲۹ دیماه ۱۴۰۱

نوع مخاطره: کاهش دمای شبانه، ماندگاری هوای سرد و یخبندان

منطقه اثر:

دوشنبه ۲۶ دیماه: استان تهران

سه‌شنبه ۲۷ دیماه : استان تهران

چهارشنبه ۲۸ دیماه: نیمه شمال و ارتفاعات استان تهران

پنجشنبه ۲۹ دیماه: استان تهران

اثر مخاطره:

یخبندان، کاهش دما در شب، ماندگاری هوای سرد، افزایش مصرف سوخت، احتمال خسارت به صنایع کشاورزی، دامپروری، دامداری و مرغداری‌ها، گلخانه‌ها و صنایع حساس به تغییرات دما، اختلال در حمل‌ونقل به‌ویژه حمل‌ونقل جاده‌ای.

توصیه:

عدم تردد غیرضروری در جاده‌ها، آمادگی لازم ارگان‌های امدادرسان، همراه داشتن امکانات و تجهیزات لازم مانند زنجیر چرخ و... در صورت تردد در جاده‌های کوهستانی.

در همین حال مازیار غلامی مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران نیز درباره وضعیت آب و هوای پایتخت نیز گفت:‌ وجود بارش برف، تهران همچنان با حدود ۶۰ درصد کم‌بارشی نسبت به بلندمدت مواجه است و ضرورت مدیریت مصرف بهینه آب همچنان وجود دارد.

وی با بیان این‌که بیشترین میزان بارش‌ برف مربوط به ایستگاه‌های لواسان و شمیرانات- اقدسیه با حدود ۱۴ سانتیمتر و آبعلی ۱۳ سانتیمتر است، افزود: در ایستگاه هواشناسی دماوند ۴ سانتیمتر، فرودگاه امام خمینی (ره) یک سانتیمتر و فیروزکوه کمتر از یک سانتیمتر بارش برف ثبت شده است.

وی بیان کرد: طی امشب و اوایل صبح فردا نیز شرایط یخبندان شبانگاهی و صبحگاهی و شرایط دمایی مشابه امروز پیش‌بینی می‌شود. اما هرچه به اواخر هفته نزدیک می‌شویم تا حدودی از شدت یخبندان کاسته می‌شود. نکته قابل توجه این است که همچنان هوای سرد بر پایتخت حاکم است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: