۰

عوارض خروج از کشور زائران عتبات و خانه خدا در سال 1402

لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ امروز ۲۱ دی‌ماه از سوی دولت تقدیم مجلس شد. یکی از محورهای لایحه بودجه آینده عوارض خروج از کشور است که با بررسی در متن آن، دولت پیشنهاد داده که عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات بدون تغییر باقی بماند.
کد خبر: ۲۷۶۱۴۹
۱۲:۴۶ - ۲۲ دی ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ امروز ۲۱ دی‌ماه از سوی دولت تقدیم مجلس شد. یکی از محورهای لایحه بودجه آینده عوارض خروج از کشور است که با بررسی در متن آن، دولت پیشنهاد داده که عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات بدون تغییر باقی بماند.

این امر در حالی است که عوارض خروج از کشور برای سایر سفرهای خارجی برای بار دوم به بعد رشد قابل توجهی داشته است؛ تا جایی که افراد در سفر به خارج از کشور برای بار اول باید ۴۰۰ هزار تومان بپردازند و برای بار دوم این مبلغ ۵۰ درصد افزایش یافته و برای بار سوم و بیش‌تر ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

عوارض خروج از کشور زائران عتبات و خانه خدا در سال 1402



اما برای سفر عتبات با توجه به لزوم آسان کردن سفر زیارتی، عوارض خروج از کشور ثابت مانده است و هزینه عوارض خروج از کشور برای سفر هوایی عتبات ۴۵ هزار تومان و برای سفر زمینی عتبات ۱۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است. زائران اربعین هم از پرداخت عوارض معاف هستند.

همچنین زائران برای سفر به خانه خدا باید ۱۳۲ هزار تومان به عنوان عوارض خروج از کشور بپردازند. البته عوارض خروج از کشور برای تشرف به سرزمین وحی برای بار اول این مبلغ است و در صورتی عمره مفرده برقرار شود و زائران امکان تشرف به عربستان را داشته باشند، برای بار دوم باید ۱۹۸ هزار تومان و برای بار سوم و بیش‌تر ۲۶۵ هزار تومان بپردازند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: