۰

بودجه سازمان حج و زیارت 3 برابر شد

بودجه سال آینده سازمان حج و زیارت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ که امروز به مجلس تقدیم شد تا نمایندگان خانه ملت آن را بررسی و در صورت موافقت آن را مصوب کنند، با رشد قابل توجهی همراه است.
کد خبر: ۲۷۶۱۴۳
۱۰:۴۳ - ۲۲ دی ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، بودجه سازمان حج و زیارت در قالب برنامه ساماندهی و اعزام زائران به حج تمتع، عمره و عتبات عالیات در لایحه بودجه سال آینده، ۶۳۳ هزار و ۳۴۸ میلیون ریال پیشنهاد شده است که از این مبلغ، ۱۰۸.۲۳۸ میلیون ریال بابت عملکرد منابع عمومی ۱۴۰۰ و ۱۸۷.۱۱۰ میلیون ریال به عنوان مصوب منابع عمومی ۱۴۰۱ و ۳۳۸ هزار میلون ریال به عنوان برآورد هزینه ۱۴۰۲ در بخش عمومی جدول ۷ در نظر گرفته شده که این مبلغ نسبت به بودجه امسال بیش از سه برابر افزایش داشته است. بودجه بعثه مقام معظم رهبری نیز برای نظارت بر امور حج و زیارت عتبات، ۴۳۱.۶۸۰ میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

بودجه سازمان حج و زیارت 3 برابر شد

البته دولت سیزدهم برای امسال نیز بودجه‌ای معادل ۱۸۹ هزار میلیون ریال در نظر گرفته بود که از این مبلغ ۱۲۳ هزار میلیون ریال برای سازمان حج و زیارت و ۶۶ هزار میلیون ریال به عنوان سایر ذکره شده است، به بعثه مقام معظم رهبری که در امور حج و زیارت فعالیت دارد، اختصاص داده شد.

همچنین بودجه سازمان حج و زیارت در سال ۱۴۰۰ مبلغی معادل ۱۱۲ هزار میلیون ریال، در سال ۱۳۹۹ مبلغی معادل ۶۸ هزار میلیون ریال و در سال ۱۳۹۸ مبلغی معادل ۵۳.۳ هزار میلیون ریال بود.

با روی کار آمدن دولت مردمی با نگاه به توجه ویژه به سفرهای زیارتی، بودجه سازمان حج و زیارت حدود ۷۰ درصد امسال نسبت به گذشته افزایش یافت و در سال آینده نیز این مبلغ نسبت به سال جاری بیش از ۳ برابر شده است.

البته در لایحه بودجه همچنان بودجه‌ای برای سفر به سوریه در نظر گرفته نشده است. در حالی که هم‌اکنون سفر به سوریه از مشهد در حال انجام است و مسؤولان درصدد از سرگیری این سفرها از سایر استان‌ها هستند. برای مشاهده عوارض خروج از کشور سفرهای زیارتی در سال آینده اینجا را مشاهده کنید.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: