۰

خبر بد برای ویندوزهای ۷ و ۸

مایکروسافت پشتیبانی خود از ویندوز ۷، ویندوز ۸ و ۸.۱ را از امروز سه‌شنبه متوقف کرد.کاربران مدل‌های قدیمی سیستم عامل ویندوز از امروز شاهد تغییرات بزرگی خواهند بود. مایکروسافت اعلام کرده آپدیتای امنیتی ویندوز ۷، ویندوز ۸ و ۸.۱ را از امروز سه‌شنبه، دهم ژانویه متوقف می‌کند. این بدین معناست که کاربران این ویندوزها باید سیستم خود را به ویندوز ۱۰ یا ۱۱ ارتقا دهند تا بتوانند از کمک‌های فنی و آپدیت های نرم‌افزاری برخوردار شوند.
کد خبر: ۲۷۶۰۹۰
۱۴:۰۵ - ۲۰ دی ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، مایکروسافت پشتیبانی خود از ویندوز ۷، ویندوز ۸ و ۸.۱ را از امروز سه‌شنبه متوقف کرد.کاربران مدل‌های قدیمی سیستم عامل ویندوز از امروز شاهد تغییرات بزرگی خواهند بود. مایکروسافت اعلام کرده آپدیتای امنیتی ویندوز ۷، ویندوز ۸ و ۸.۱ را از امروز سه‌شنبه، دهم ژانویه متوقف می‌کند. این بدین معناست که کاربران این ویندوزها باید سیستم خود را به ویندوز ۱۰ یا ۱۱ ارتقا دهند تا بتوانند از کمک‌های فنی و آپدیت های نرم‌افزاری برخوردار شوند.

 تخمین زده می‌شود ویندوز ۷ روی بیش‌از ۱۱ درصد از دسکتاپ‌ها در سراسر دنیا نصب باشد و ۲‌.۵۹ درصد از کامپیوترهای دنیا هم با ویندوز ۸.۱ کار می‌کنند. اما ویندوز ۸ کمتر از ۱ درصد از دسکتاپ کامپیوترها را به خود اختصاص داده است.

 در مقایسه با این مدل‌های قدیمی‌تر، ویندوز ۱۰ روی ۶۸ درصد از کامپیوترها نصب است و حدود ۱۷ درصد از این دستگاه‌ها با ویندوز ۱۱ کار می‌کنند. میزان رشد استفاده کاربران از ویندوز ۱۱ بسیار آهسته بوده‌است. مایکروسافت قصد دارد کاربران ویندوز ۷ را مجبور به استفاده از ویندوز ۱۱ کند. در سند پشتیبانی این شرکت آمده‌است کامپیوترها تغییرات اساسی از زمان معرفی ویندوز ۷ در ۱۰ سال گذشته داشته‌اند. کامپیوترهای امروز سریع‌تر و قدرت‌مندتر هستند و ویندوز ۱۱ از قبل روی بسیاری از آن‌ها نصب شده‌است.

 مایکروسافت اعلام کرد ویندوز ۷ ملزومات سخت‌افزاری آپدیت شدن به ویندوز ۱۱ را ندارد، اما می‌توان آن‌ را تا ویندوز ۱۰ آپدیت کرد. پشتیبانی از ویندوز ۱۰ هم در چهاردهم اکتبر ۲۰۲۵ پایان می‌یابد. پس بهتر است کاربران از همین حالا ویندوز ۱۱ را در کامپیوترهای خود نصب کنند. گوگل هم هشدار داد کروم ۱۰۹ آخرین ورژن سیستم عامل آن برای پشتیبانی از ویندوزهای ۷، ۸ و ۸.۱ است. کروم ۱۱۰ که قرار است در هفتم فوریه منتشر شود، اولین مدل کروم است که به ویندوزهای ۱۰ یا ۱۱ نیاز دارد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: