۰

بازداشت 2 تیم ترور وابسته به عربستان

سازمان امنیت دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) امروز (یکشنبه) با اعلام خبر کشف و انهدام دو تیم ترور (وابسته به سازمان اطلاعات عربستان سعودی) گفت که این افراد قطد عملیات در صنعاء، إب و ذمار را داشتند.
کد خبر: ۲۷۶۰۴۸
۰۹:۲۶ - ۱۹ دی ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان امنیت دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) روز (یکشنبه) با اعلام خبر کشف و انهدام دو تیم ترور (وابسته به سازمان اطلاعات عربستان سعودی) گفت که این افراد قطد عملیات در صنعاء، إب و ذمار را داشتند.

 سازمان امنیت دولت صنعاء همچنین اعلام کرد که اطلاعات جدیدی در خصوص ترور «حسن زید» وزیر فقید ورزش و جوانان یمن به دست آورده است.

در این راستا قرار است مستندی تحت نام « در چنگال سازمان امنیت» از سوی سازمان امنیت دولت صنعاء منتشر شود که در آن تلاش‌های سازمان اطلاعات عربستان سعودی برای آشوب در داخل مناطق تحت کنترل دولت صنعاء و نقش نیروهای امنیتی یمن برای کشف و خنثی‌سازی آن شرح داده شده است.

همچنین در این مستند مکانیسم کار سازمان اطلاعات عربستان در تشکیل هسته‌های جنایتکار و تصاویر تعدادی از آن‌هایی که به اطلاعات سعودی مرتبط هستند به تصویر درخواهد آمد.

به نوشته الخبر الیمنی، طبق این مستند، «محمد علی المقدشی» و «فضل حسین المصقری» اط سرکردگان این دو تیم ترور هستند. تیم اولی به رهبری فردی به نام «طارق البعدانی الغزالی» در پی این بوده تا در منطقه «بعدان» در استان «إب» دست به آشوب و بلوا زده و اوضاع را بحرانی کند. تیم دوم نیز قصد داشته تا در چندین شخصیت رسمی و غیر رسمی را در صنعاء، إب و ذمار ترور کند.

این تیم ترور در اعترافات خود به ترور «حسن زید» وزیر ورزش و جوانان دولت صنعاء در 27 اکتبر 2020 و چند عملیات ترور دیگر در استان‌های ذمار، إب و صنعاء اعتراف کرده‌اند.

تعدادی از اعضای این تیم ترور در منطقه «حورور» در استان ذمار به دام نیروهای امنیتی صنعاء افتاده و درگیری شدید رخ می‌دهد که در این بین عامل ترور «حسن زید» نیز کشته می‌شود، اما سرکرده تیم ترور موفق به فرار شده است.

در پایان گزارش مفصلی که وبگاه الخبر الیمنی نوشته، آمده است که عناصر وابسته به سازمان اطلاعات عربستان سعودی قصد ترور «عبدالواحد المروعی» سرپرست استانداری «إب» را داشتند که موفق نبودند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: