۰

۱۲ کشور غربی خواستار لغو ممنوعیت کار زنان از سوی طالبان شدند

وزیران خارجه‌ی ۱۲ کشور و نماینده اتحادیه اروپا در بیانیه‌ی مشترک درباره‌ی منع کار زنان در نهادهای غیردولتی قویا ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند که این تصمیم طالبان، زندگی میلیون‌ها افغان را که برای بقای خود به کمک‌های بشردوستانه وابسته هستند، به خطر می‌اندازد.
کد خبر: ۲۷۵۸۱۷
۱۴:۰۶ - ۰۸ دی ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، وزیران خارجه‌ی ۱۲ کشور و نماینده اتحادیه اروپا در بیانیه‌ی مشترک درباره‌ی منع کار زنان در نهادهای غیردولتی قویا ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند که این تصمیم طالبان، زندگی میلیون‌ها افغان را که برای بقای خود به کمک‌های بشردوستانه وابسته هستند، به خطر می‌اندازد.

 این بیانیه از سوی وزیران خارجه‌ی استرالیا، کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، نروژ، سوئیس، هلند، بریتانیا و ایالات متحده امریکا و نماینده اتحادیه اروپا منتشر شده است.

آنان تصمیم طالبان مبنی بر منع کار زنان در نهادهای غیردولتی داخلی و بین‌المللی را بی‌پروا و خطرناک خوانده‌ و از این گروه خواسته‌اند که فورا از این تصمیم خود عقب‌نشینی کند.

وزیران خارجه‌ی ۱۲ کشور و نماینده عالی اتحادیه اروپا گفته‌اند که زنان در عملیات بشردوستانه و نیازهای اساسی کاملا محوری هستند.

به‌گفته‌ی آنان، تا زمانی که زنان در کمک‌رسانی در افغانستان شرکت نکنند، سازمان‌های غیردولتی قادر نخواهند بود به آسیب‌پذیرترین افراد کشور دسترسی پیدا کنند تا غذا، دارو و سایر مواد و خدماتی را که برای زندگی نیاز دارند، فراهم کنند.

وزیران خارجه‌ی ۱۲ کشور و نماینده اتحادیه اروپا گفته‌اند که طالبان همچنان به تضعیف حقوق، آزادی‌ها و رفاه مردم افغانستان، به‌ویژه زنان و دختران و بی‌علاقگی خود به روابط عادی با جامعه‌ی جهانی ادامه می‌دهند.

آنان خواستار بازگشت دختران و زنان به کار، مدارس و دانشگاه شده و تأکید کرده‌اند که طالبان به حقوق سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زنان و دختران در افغانستان احترام بگذارند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: