۰

شروط اعزام تیم پزشکی به اربعین 1402 اعلام شد

مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر به منظور ارائه خدمات بهداشتی به زائران اربعین حسینی در سال آینده، اقدام به اعلام فراخوانی برای جذب کادر درمان برای اربعین ۱۴۰۲ کرده است.
کد خبر: ۲۷۵۶۹۵
۰۹:۲۳ - ۰۴ دی ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر به منظور ارائه خدمات بهداشتی به زائران اربعین حسینی در سال آینده، اقدام به اعلام فراخوانی برای جذب کادر درمان برای اربعین ۱۴۰۲ کرده است.

بر همین اساس، افراد داوطلب در سه حوزه «کادر پزشکی» شامل متخصص قلب و عروق، طب اورژانس، زنان و زایمان، عفونی، ارتوپدی، اطفال، جراحی عمومی و بیهوشی و روانپزشکی همچون سال‌های گذشته در مسیر زائران پیاده‌روی اربعین پایگاه‌های بهداشت و درمان راه‌اندازی، «پیراپزشکی» شامل پرستار، تکنسین فوریت‌های پزشکی، تکنسین دارویی، ماما و کارشناس و تکنسین آزمایشگاه و همچنین «پشتیبانی» شامل مترجم زبان عربی، کارشناس IT، خدمات بیمارستانی و تأسیسات می‌توانند از امروز تا پایان بهمن‌ماه برای خدمت به زائران اربعین ۱۴۰۲ اعلام آمادگی کنند.

البته بر اساس تصمیم مرکز پزشکی حج و زیارت شرایط متخصص و پزشکان عمومی متقاضیان خدمت به زائران اربعین سال آینده باید ضمن داشتن پروانه مطب، حداکثر ۶۰ سال داشته باشند. داشتن حداکثر ۵۵ سال و حداقل مدرک کارشناسی پرستاری داشته از شروط اعزام پرستاران به شمار می‌رود. همچنین شرط اعزام کارشناسان فوریت‌های پزشکی داشتن حداقل مدرک پرستاری، کارشناسی یا کاردانی فوریت‌های پزشکی و داشتن حداکثر ۵۵ سال است. سایر عناوین هم باید حداقل ۲۲ و حداکثر ۵۵ سال داشته باشند.

با توجه به لزوم داشتن گذرنامه معتبر برای ایام اربعین، پیش‌بینی شده تا گذرنامه متقاضیان خدمت به زائران اربعین در قالب تیم پزشکی از ابتدای محرم ۱۴۰۲ حداقل هشت ماه اعتبار داشته باشد. همچنین پس از بازگشت تیم پزشکی برای آنها گواهی مربوطه صادر می‌شود.

 سال گذشته بیش از ۴۰ پایگاه درمانی در مرزها و مسیر زائران اربعین در عراق برپا شد که برای سال آینده پس از نهایی شدن برنامه‌ها تعداد تیم پزشکی مشخص می‌شود. اربعین سال آینده ۱۵ شهریورماه است که بر اساس برنامه‌های سال گذشته روند خدمات به زائران اربعین از ۱۰ تا ۲۲ ماه صفر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: