۰

تاکید سازمان همکاری اسلامی بر افزایش جمعیت مسلمانان

در نهمین نشست سالانه همکاری اسلامی که امسال در مقر دبیرخانه عمومی سازمان همکاری اسلامی واقع در شهر جده کشور عربستان برگزار شد، اعضا ضمن بررسی چالش ها و مشکلات موجود در جهان اسلام، بر لزوم اهتمام رهبران و علمای اسلامی جوامع بر حل چالش های موجود تاکید و راه حل مسائل را وحدت بیش از پیش کشور های اسلامی دانستند.
کد خبر: ۲۷۵۶۸۸
۱۶:۱۸ - ۰۳ دی ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، در نهمین نشست سالانه همکاری اسلامی که امسال در مقر دبیرخانه عمومی سازمان همکاری اسلامی واقع در شهر جده کشور عربستان برگزار شد، اعضا ضمن بررسی چالش ها و مشکلات موجود در جهان اسلام، بر لزوم اهتمام رهبران و علمای اسلامی جوامع بر حل چالش های موجود تاکید و راه حل مسائل را وحدت بیش از پیش کشور های اسلامی دانستند.

در این نشست در مورد موضوعاتی از قبیل بازسازی اماکن اسلامی آسیب دیده در کشور های مختلف، اهتمام برای ارتقای سلامت جامعه با آموزه های اسلامی، بهداشت عمومی جوامع اسلامی، لزوم افزایش جمعیت مسلمانان، کمک هزینه مسکن به مستاجرین و نیز بی خانمان ها، تبادل نظر شد.

در این نشست نمایندگان موسسه بین المللی فقه اسلامی الازهر و بانک انکشاف اسلامی و همچنین دیگر اعضای شورا از قبیل دکتر صالح بن عبدالله، دکتر عباس شومان، دکتر شوقی علام نیز حضور داشتند.

در ادامه حسین ابراهیم طه دبیر کل سازمان همکاری اسلامی و دستیار دبیر کل امور بشر دوستانه نیز سخنرانی کردند.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن تاکید بر لزوم وحدت بیش از پیش جوامع اسلامی افزود: جهان اسلام با مشکلات زیادی روبه رو است و کشورهای اسلامی برای اعتلای چهره اسلام ناب به وحدت نیاز دارند.

لازم به ذکر است نشست همکاری اسلامی هر سال در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود، اما در ماه دسامبر ۲۰۲۱ به درخواست پادشاه عربستان سعودی، نشستی مختص افغانستان برگزار شد که در آن ، کشورهای اسلامی درباره جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان، توافق و صندوق حمایت بشردوستانه ایجاد کردند؛ نکته قابل توجه اینکه تاکنون فقط کشور نیجریه مبلغ یک‌ میلیون دلار به این صندوق واریز کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: