۰

اوکراین 10 کشیش طرفدار مسکو را تحریم کرد

سرویس امنیتی اوکراین اعلام کرد که 10 روحانی ارشد مرتبط با یک کلیسای طرفدار مسکو را به این دلیل که توافق کرده اند با مقامات اشغالگر روسیه همکاری کنند یا تهاجم مسکو را توجیه کرده اند، تحریم کرده است.
کد خبر: ۲۷۵۱۷۸
۱۴:۳۷ - ۱۳ آذر ۱۴۰۱

اوکراین 10 کشیش طرفدار مسکو را تحریم کرد

به گزارش «شیعه نیوز»، سرویس امنیتی اوکراین اعلام کرد که 10 روحانی ارشد مرتبط با یک کلیسای طرفدار مسکو را به این دلیل که توافق کرده اند با مقامات اشغالگر روسیه همکاری کنند یا تهاجم مسکو را توجیه کرده اند، تحریم کرده است.

این اعلامیه آخرین اقدام از یک سری اقدامات علیه شاخه اوکراینی کلیسای ارتدکس است که از نظر تاریخی به مسکو مرتبط است. خود کلیسای ارتدکس در روسیه هم از جنگ حمایت می کند.

سرویس‌های امنیتی در بیانیه‌ای اعلام کردند که این 10 کشیش برای همکاری با مقامات اشغالگر، ترویج روایت‌های طرفدار روسیه و توجیه تجاوز نظامی روسیه در اوکراین تحریم شده‌اند. اکثر این افراد در مناطق تحت کنترل روسیه زندگی می کنند یا در خارج از اوکراین هستند.

این تحریم ها که به مدت پنج سال به طول می انجامد، دارایی های افراد موجود در فهرست را مسدود می کند، آنها را از صادرات سرمایه از اوکراین منع می کند و از مالکیت زمین جلوگیری می کند.

کلیسای ارتدوکس شاخه اوکراین در ماه مه گذشته به طور رسمی روابط خود را با کلیسای ارتدکس روسیه قطع کرد، اما همچنان مورد بی اعتمادی بسیاری از اوکراینی ها و متهم به همکاری مخفیانه با روسیه است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: