۰

جمعیت مسیحیان ولز‌ و انگلیس به اقلیت رسید

جدیدترین نظر سنجی ها نشان می دهد که جمعیت مسیحیان ولز‌ و انگلیس به زیر پنچاه درصد رسیده و جمعیت کسانی که هیچ دینی را ابراز نمی دارند و همچنین جمعیت مسلمانان رشد قابل توجهی یافته است.
کد خبر: ۲۷۵۱۲۲
۱۲:۴۸ - ۱۰ آذر ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، جدیدترین نظر سنجی ها نشان می دهد که جمعیت مسیحیان ولز‌ و انگلیس به زیر پنچاه درصد رسیده و جمعیت کسانی که هیچ دینی را ابراز نمی دارند و همچنین جمعیت مسلمانان رشد قابل توجهی یافته است.

 نتایج سرشماری سال ۲۰۲۱ در بریتانیا نشان می دهد که طی ده سال گذشته جمعیت مسیحیان در انگلستان و ولز از ۶۰ درصد به حدود ۴۶ درصد کاهش یافته و اکنون این دو کشور به کشورهایی با جمعیت اقلیت مسیحی تبدیل شده اند.
داده های این سرشماری حاکی از آن است که «لستر» و «بیرمنگام» نخستین شهرهای بریتانیایی دارای «اکثریت در اقلیت» در دوران نوینی هستند که تنوع مذهبی به اوج خود رسیده است.‌
سرشماری یاده شده نشان می دهد که اکنون با حدود ۴۶ درصد مسیحی، انگلیس و ولز کشورهایی با اقلیت مسیحی به شمار می روند. این درحالیست که در سرشماری سال ۲۰۱۱ حدود ۶۰ درصد افراد در این دو کشور خود را مسیحی معرفی کردند.

این سرشماری بیانگر کاهش 5.5 میلیونی (17%) در جمعیت افرادی است که خود را مسیحی معرفی می کنند، درحالیکه تعداد افرادی که پیرو دین اسلام هستند با افزایش 1.2 میلیونی (43%)، از ۲.۷ میلیون (۴.۸ درصد) در سال ۲۰۱۱ به 3.9 میلیون (۶.۵ درصد) در سال ۲۰۲۱ رسیده است.
براین اساس، تعداد مسیحیان بریتانیایی تا 13.1 درصد کاهش و تعداد مسلمانان بریتانیایی نسبت به کل جمعیت بریتانیا تا 1.7 درصد افزایش یافته است.
این نخستین بار در تاریخ سرشماری انگلستان و ولز است که کمتر از نیمی از جمعیت، خود را مسیحی معرفی می کنند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که ۳۷.۲ درصد یعنی ۲۲.۲ میلیون نفر اظهار داشته اند که «هیچ مذهبی» ندارند و این دومین پاسخ متداول پس از اعتقاد به مسیحیت است. براین اساس، طی بیست سال گذشته، نسبت افرادی که اعتقاد به هیچ یک از مذاهب را گزارش ننموده اند از ۱۴.۸ درصد فراتر رفته و رشد بیش از 22 درصدی داشته است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: