۰

برپایی جشن حضرت زینب(س) در سراسر کشور

حجت الاسلام باباخانی با اعلام خبر برپایی جشن سراسری میلاد حضرت زینب کبری(س) گفت: امسال تصمیم بر این است که این جشن بزرگ به صورت سراسری در کل کشور و به صورت اجتماعات برگزار شود. البته به علت همزمانی این جشن با بازی ایران و آمریکا در برخی از نقاط کشور مراسم جشن با پخش مسابقه همراه خواهد بود.
کد خبر: ۲۷۵۰۱۹
۱۱:۱۲ - ۰۷ آذر ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام باباخانی با اعلام خبر برپایی جشن سراسری میلاد حضرت زینب کبری(س) گفت: امسال تصمیم بر این است که این جشن بزرگ به صورت سراسری در کل کشور و به صورت اجتماعات برگزار شود. البته به علت همزمانی این جشن با بازی ایران و آمریکا در برخی از نقاط کشور مراسم جشن با پخش مسابقه همراه خواهد بود.

حجت‌الاسلام مجید باباخانی -رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی- درباره برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در ایام میلاد حضرت زینب (س) گفت: امسال تصمیم بر این است که این جشن بزرگ به صورت سراسری در کل کشور و به صورت اجتماعات برگزار شود.

وی ادامه داد: در تهران هیئت‌های‌ مختلفی در بیش از 50 نقطه شهر این جشن را برگزار خواهند کرد که از این میان می‌توان به برنامه جشن میلاد حضرت زینب (س) در مجموعه فرهنگی سرچشمه تهران به عنوان برنامه شاخص اشاره کرد که برنامه مفصل و متنوعی خواهد بود.

رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی تاکید کرد: در بین استان‌ها نیز می‌توان به ویژه برنامه‌های استان‌های لرستان، خراسان شمالی، گلستان، زاهدان، فارس، آذربایجان شرقی و قزوین به عنوان اشاره کرد. در لرستان طبق سنوات گذشته حضور در بیمارستان‌ها و اهدای شاخه گل به پرستاران و همچنین دیدار خانواده‌های شهدای پرستار که در ایام کرونا به فیض شهادت نایل شدند نیز در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام باباخانی یادآور شد: در خراسان شمالی نیز در منطقه شیروان پنج مسجد و هیئت به مناسبت هفته بسیج و همچنین جشن میلاد حضرت زینب (س) برنامه‌های متنوعی را خواهند داشت. از طرف دیگر در اسفراین مراسم محوری ولادت حضرت زینب (س) در مهدیه این شهر با مشارکت هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان برگزار خواهد شد.

به گفته وی، در زاهدان نیز اجتماع زنان عاشورایی مسجد حضرت زینب (س) در شب ولادت برنامه‌هایی را برگزار خواهند کرد. همچنین در زابل نیز هیئت یاس کبود در شب ولادت در مسجد امام خمینی (ره) برنامه‌های ویژه ای را برای مردم در نظر گرفته است.

رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی خاطرنشان کرد: در فارس نیز به احتمال زیاد جشن بزرگی در ورزشگاه حافظیه این استان برگزار خواهد شد که همچنان منتظر مجوزهای لازم برای این امر هستیم. همچنین به خاطر همزمانی بازی ایران و آمریکا با جشن میلاد حضرت زینب (س) در هشت نقطه شهر پخش مسابقه فوتبال و جشن میلاد به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام باباخانی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‌های آذربایجان شرقی نیز تصریح کرد: در این استان همایش شورای هیئت‌های مذهبی کل استان، تجلیل از شوراهای پرستاری و پرستاران و همچنین برنامه جشن و سرور توسط هیئت‌های مذهبی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در استان قزوین نیز در شب میلاد حضرت زینب (س) در ورزشگاه سه هزار نفری شهید بابایی جشن میلاد برگزار و سپس بازی ایران و آمریکا پخش خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، در استان گلستان امسال جشن مفصل میلاد حضرت زینب (س) برگزار خواهد شد و مشابه برنامه‌های ذکر شده در تمامی استان‌ها با کمیت و کیفیت های متفاوتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: