۱

جزئیات حادثه تروریستی در ایذه/ تیراندازی افراد ناشناس به سمت مردم

آن گونه که خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از منابع آگاه خبر داده، در پی فراخوان گروهک‌های معاند و ضد انقلاب، عناصر تروریستی و مسلح با سوء استفاده از حضور برخی مردم، اقدام به تیراندازی به سوی مردم و حافظان امنیت کردند و در این حمله پنج نفر به شهادت رسیدند و پنج نفر زخمی شدند.
کد خبر: ۲۷۴۷۴۳
۰۸:۳۴ - ۲۶ آبان ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»،تیراندازی افراد ناشناس به سمت مردم و پلیس در شهر ایذه، به شهادت و جراحت شماری از هموطنان‌مان منجر شد.

آن گونه که خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از منابع آگاه خبر داده، در پی فراخوان گروهک‌های معاند و ضد انقلاب، عناصر تروریستی و مسلح با سوء استفاده از حضور برخی مردم، اقدام به تیراندازی به سوی مردم و حافظان امنیت کردند و در این حمله پنج نفر به شهادت رسیدند و پنج نفر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، این حادثه در پی ورود یک تیم تروریستی به ایذه و سوءاستفاده از تجمع شکل گرفته در بازار مرکزی این شهر رخ داده و مهاجمان که دو گروه موتورسوار بوده‌اند، با اسلحه کلاشنیکف به سمت مردم رگبار بسته‌اند.

آن گونه که از این شهر خبر می‌رسد، در این رویداد خونبار، ابتدا چهار تن، یک کودک، یک پیرزن و دو مرد به شهادت رسیدند و بعد با عروج یکی از مجروحان، شمار شهدا به پنج تن افزایش یافت. همچنین گفته می‌شود که حال برحی دیگر از مجروجان مساعد نیست.

توضیحات معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان

ولی‌الله حیاتی معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان در سخنانی با تسلیت به مردم خوزستان و ایذه توضیح داد: متاسفانه راس ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر چهارشنبه راکبان دو دستگاه موتورسیکلت در اقدامی تروریستی با سلاح جنگی به سمت مردم و مدافعان امنیت شلیک کردند که در این حمله ۵ نفر در شهرستان ایذه به شهادت رسیدند و تعدادی از ماموران مجروح شدند.

حیاتی شمار مجروحان این حادثه تروریستی را ۱۰ نفر اعلام کرد و گفت: حال تعدادی از مجروحان وخیم است. در میان ۱۰ نفر از افراد زخمی، ۲ نفر از نیرو‌های بسیج و تعداد سه نفر از نیرو‌های انتظامی زخمی شدند که حال دو نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

وی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری ضاربان در دستور کار است، یادآور شد: هم اکنون اوضاع آرام و تحت کنترل است.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با بیان اینکه جلسه شورای تامین به ریاست استاندار در حال برگزاری است، یادآور شد: در میان شهدا یک دختر خردسال، یک زن و سه مرد وجود دارد.

اسامی شهدای حادثه تروریستی ایذه اعلام شد

رضا شریعتی ۲۱ ساله، کیان نیک‌پور ۹ ساله، اشرف نیک‌پور ۴۵ ساله و دو آقای جوان مجهول‌الهویه از شهدای حادثه تروریستی ایذه هستند.

همچنین علی مولایی ۲۳ ساله و علی محمدی ۶۰ ساله از مجروحان این حادثه به بیمارستان اهواز منتقل شده‌اند.

تعدادی از مجروحان به اهواز اعزام شدند

رضا مرادی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وقوع حادثه تروریستی در ایذه اظهار کرد: در این حادثه تاکنون ۵نفر (یک دختر کودکسال، یک خانم و سه آقا) شهید شدند.

وی با اشاره به مجروحیت ۱۰ نفر که حال تعدادی از آن‌ها وخیم است، خبر داد: چند تن از مجروحان به بیمارستان گلستان اهواز اعزام شدند.

وی گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه، بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی شهدای شهرستان و کد‌های اورژانسی مستقر در سطح شهر آماده ارائه هرگونه خدمت درمانی به مردم شهرستان هستند.


 اطلاعیه سپاه خوزستان در مورد حمله تروریستی ایذه

سپاه، ولی عصر (عج) خوزستان در پی حادثه تروریستی شهادت جمعی از هموطنان در شهرستان ایذه اطلاعیه‌ای صادر و در آن تاکید کرد: «بدین وسیله به اطلاع امت شهیدپرور خوزستان می‌رساند گروهی مسلح که سوار بر دو موتور سیکلت بودند با سو استفاده از التهاب ایجاد شده در شهرستان ایذه با اسلحه‌های کلاشینکف به سمت مردم و پلیس تیراندازی کردند و آن‌ها را به رگبار بستند در این بین پنج تن شهید و ۱۰ نفر زخمی شدند.»

در این اطلاعیه آمده است: «سپاه، ولی عصر (عج) خوزستان ضمن تبریک و تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی شهرستان ایذه به حضرت بقیه الله و نایب بر حقش امام خامنه‌ای و عموم مردم شهیدپرور خوزستان به ویژه خانواده مکرم آن عزیزان از خداوند متعال علو درجات برای روح آن شهدا بزرگوار و صبر جمیل برای بازماندگان مسئلت دارد.»

در این اطلاعیه عنوان شده است: «امت شهیدپرور حزب الله به ویژه مردم فهیم و قدرشناس خوزستان و شهرستان ایذه با حضور گسترده و پر شور خود در آئین تشییع پیکر‌های منور و مطهر شهدای این حادثه تروریستی بار دیگر عزم راستین و اراده فولادین خود در دفاع از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و شهیدان گرانقدر آن را به نمایش خواهند گذارد.»

تسلیت رئیس جمهور به خانواده‌های شهدا و ماموریت به استاندار خوزستان

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در پی وقوع حادثه تروریستی تیراندازی به مردم و نیرو‌های انتظامی در بازار مرکزی ایذه، در گفت‌وگو با استاندار خوزستان ضمن مطلع شدن از جزییات حادثه، دستور داد، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به فوریت عاملان و آمران این واقعه تروریستی را شناسایی و برای مجازات تحویل دستگاه قضایی دهند.

رئیس جمهور همچنین ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدای این واقعه، دستور داد تا همه امکانات لازم برای رسیدگی به مجروحان این حادثه فراهم شود.

 ۳ نفر از عوامل اصلی حادثه تروریستی ایذه دستگیر شدند

به گزارش روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی، رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: بعد از حوادث امروز در ایذه، به دادستان و رئیس دادگستری این شهرستان دستور ویژه داده شد تا کلیه اقدامات لازم را در جهت شناسایی و دستگیری عوامل اصلی این حوادث و اغتشاشات انجام دهند.

وی افزود: همچنین دستورات لازم برای انتقال پیکر شهدا به پزشکی قانونی و تشخیص نوع اسلحه به کار رفته در این حوادث صادر شد؛ رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار دادگستری استان قرار دارد.

دهقانی افزود: ۳ نفر از عوامل اصلی حوادث و اغتشاشات امروز شهرستان ایذه دستگیر شدند و تلاش برای شناسایی و دستگیری سایر عوامل مرتبط در دستور کار قرار دارد. به دادستان مرکز استان نیز ماموریت داده شد تا با حضور در شهرستان ایذه اقدامات و نظارت‌های لازم در جهت تکمیل تحقیقات و دستگیری کلیه عوامل را در محل انجام دهد.

 اطلاعیه منتسب به داعش در پذیرفتن مسئولیت حادثه تروریستی ایذه

اطلاعیه‌ای منتسب به گروه ترویستی داعش که در فضای مجازی منتشر شد اذعان می‌کند که این گروه مسئول عملیات تروریستی شامگاه چهارشنبه ایذه است.

 در این اطلاعیه آمده است: در حمله اعضای این گروه به اعضای سپاه پاسداران در ایذه در جنوب غربی ایران، ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.


 افزایش تعداد شهدای حادثه تروریستی ایذه به ۶ نفر

یکی از مجروحان حادثه تروریستی ایذه به شهادت رسید تا شمار شهدای این رویداد تروریستی به شش تن افزایش پیدا کند.

 دو مجروح این حادثه که حال وخیمی داشتند در همان ساعت‌های ابتدایی حادثه به بیمارستان اهواز منتقل شدند که ساعتی پیش نیز یکی از مصدومان به دلیل شدت جراحت جان خود را از دست داد و تعداد شهدای این حادثه به شش نفر رسید.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
امنیت را به کشور برگردانید.
با تروریست ها مقابله کنید.
قبل از اقدام تروریستی آنها را شناسایی کنید.
از مردم کمک بخواهید.
مردم هم کمک کنند.
من به نوبه خودم آماده همکاری هستم.
ترویست ها و اغتشاش گران و تخریب کنندگان و اوباش تهدید کننده کسبه ، قطعا از مردم نیستند. معترض هم نیستند . این ها دنبال چیز دیگری هستند. همه کمک کنند تا کشور به آرامش برسد.