۰

ثبت درخواست طلاق ۱۱۰ هزار زوج در یک سامانه

تعداد پذیرش‌ و غربالگری‌های روانی و اجتماعی در هفت ماهه اول سال جاری معادل ۱۱۰ هزار و ۲۳۵ پرونده بوده است؛ به عبارتی دیگر ۱۱۰ هزار و ۲۳۵ زوج درخواست طلاق داشته‌اند که بررسی این ارقام نسبت به سال قبل تغییر محسوسی را نشان نمی‌دهد.
کد خبر: ۲۷۴۶۹۷
۱۱:۴۹ - ۲۴ آبان ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، بهزاد وحیدنیا با اشاره به اینکه سامانه تصمیم برنامه‌ای مشترک و در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه میان سازمان بهزیستی کشور، قوه قضاییه و سازمان امور اجتماعی شکل گرفته است، اظهار کرد: این سامانه برای مشاوره‌های روانشناختی قبل از وقوع طلاق فعالیت می‌کند، البته در زمینه مشاوره‌های حقوقی و مذهبی و روانشناختی نیز خدمات ارائه می‌شود.

وی با اشاره به تعداد زوجین متقاضی طلاق بیان کرد: تعداد پذیرش‌ و غربالگری‌های روانی و اجتماعی در هفت ماهه اول سال جاری معادل ۱۱۰ هزار و ۲۳۵ پرونده بوده است؛ به عبارتی دیگر ۱۱۰ هزار و ۲۳۵ زوج درخواست طلاق داشته‌اند که بررسی این ارقام نسبت به سال قبل تغییر محسوسی را نشان نمی‌دهد.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: سازمان بهزیستی زیرساخت‌های تامین خدمات را افزایش داده است، اما از سوی دیگر قوه قضاییه نیز بخشی از مراکز مشاوره خانواده را راه‌اندازی کرده که برخی از ارجاعات را به مراکز مشاوره خانواده خودشان (قوه قضائیه) ارجاع می‌دهند و اینکه آمار امسال نسبت به سال قبل تغییری نداشته به این معنا نیست که دولت خدمات مشاوره قبل از طلاق را توسعه نداده است زیرا به جز چند استان عمده درخواست‌های توافقی به این سامانه ارجاع می‌شوند.

وحیدنیا با اشاره به اثربخشی سامانه تصمیم در میزان کاهش طلاق بیان کرد: در مجموع خدمات سامانه تصمیم حدود ۱۸ درصد از این ۱۱۰ هزار و ۲۳۵ پرونده را به مرحله سازش رسانده است.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به سوالی درخصوص راه‌اندازی سامانه تصمیم در شهرهایی با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر نیز توضیح داد: سال گذشته علی‌رغم پیش‌بینی‌های انجام شده، برای تامین منابع، حمایت به موقعی صورت نگرفت و سازمان برای بعضی از استان‌ها (که چند شهر با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر نزدیک یکدیگر بودند) از ظرفیت منابع داخلی خود استفاده و آنها را پوشش داد.

انتهای پیام

 

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: