۰

اذعان مرکز تحقیقاتی واشنگتن در خصوص ظلم و تبعیض علیه شیعیان بحرینی

مرکز تحقیقاتی واشنگتن در گزارشی درخصوص انتخابات بحرین، از ظلم شدید علیه دو سوم ملت بحرین خبر داد که موجب شک و تردید درباره اوضاع این کشور می‌شود.
کد خبر: ۲۷۴۶۶۲
۱۰:۳۱ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، مرکز تحقیقاتی واشنگتن اعلام کرد: روند انتخابات بحرین نشان می‌دهد شیعیان بحرینی مورد ظلم و تبعیض قرار گرفته اند.

مرکز تحقیقاتی واشنگتن در گزارشی درخصوص انتخابات بحرین، از ظلم شدید علیه دو سوم ملت بحرین خبر داد که موجب شک و تردید درباره اوضاع این کشور می‌شود.

این مرکز با انتشار گزارشی اعلام کرد: نتایج انتخابات، روش حکومتی دولتی را تعیین می‌کند که آن را سنی توصیف کرد. آن هم در حالی که شهروندان شیعه اکثریت ساکنان بحرین را تشکیل می‌دهند. شمار مسلمانان شیعه در این کشور دو سوم شهروندان را شامل می‌شود؛ اما این موضوع به هیچ وجه در مجلس دیده نمی‌شود و بیشتر اعضای آن اهل سنت هستند.

در انتخابات پیشین، نامزد‌های شیعه فقط در ۱۵ حوزه از ۴۰ حوزه انتخاباتی پیروز شدند. حتی سال ۲۰۱۰ که اهل تشیع به اوج قدرت سیاسی خود رسیدند، در انتخابات صرفا ۱۸ کرسی را کسب کردند.

در این گزارش آمده نشست‌های سیاسی اهل تشیع در کشور ممنوع شده و از طریق اعطای تابعیت به نیرو‌های اردنی و پاکستان و دیگر کشور‌ها در پلیس بر شمار شهروندان سنی کشور افزوده شده است.

این گزارش همچنین به اظهارات پاپ فرانسیس درباره آزادی دینی اشاره کرد که از دولت خواست از اجرای حکم اعدام دست بردارد. این اظهارات به شکل واضح و روشن به این موضوع اشاره دارد که اکنون دو هزار جوان شیعه در زندان‌های این کشور به سرمی برند و براساس گزارش مرکز واشنگتن، بسیاری از آن‌ها با حکم اعدام مواجه هستند.

انتهیا پیام

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: