۰

یک نوجوان دیگر به لیست اعدامی های عربستان اضافه شد

دادگاه عربستان سعودی یک نوجوان دیگر را به جرم حمایت از مردم بحرین به لیست هفت نفره نوجوانان محکوم به اعدام اضافه کرد.
کد خبر: ۲۷۴۵۶۳
۱۱:۱۹ - ۱۹ آبان ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، دادگاه عربستان «علی حسن السبیتی» نوجوان عربستانی را به اعدام محکوم کرد تا به فهرست هفت نفره افراد خردسال و نوجوانی اضافه شود که سازمان اروپایی حقوق بشر عربستان تایید کرده که آنها با حکم اعدام روبرو هستند.

بر اساس اعلام این سازمان، علی حسن السبتی متولد ۱۳ ماه مه ۱۹۹۹، در ۲۴ اکتبر ۲۰۱۷ هنگامی که ۱۸ سال و ۵ ماه داشت، بازداشت شد.

سازمان اروپایی حقوق بشر عربستان عربستان افزوده است که السبیتی از لحظه دستگیری با نقض گسترده حقوق بشر مواجه شده و قادر به برقراری ارتباط با خانواده خود یا تعیین وکیل نبوده است. او بیش از ۸ ماه در سلول انفرادی زندان بازپرسی عمومی منطقه "الدمام " نگهداری و در آنجا تحت انواع شکنجه های ظالمانه قرار گرفت تا اینکه تحت شکنجه مجبور به امضای اعترافات شد.

محاکمه السبیتی در دسامبر ۲۰۱۹ در دادگاه جنایی آغاز شد و دادستانی پس از متهم کردن وی به تعدادی از اتهامات از جمله شرکت در تظاهرات حمایت از بحرین در سال ۲۰۱۱ زمانی که السبیتی تنها ۱۲ سال داشت، خواستار اعدام او شد.

دادستانی عربستان برخلاف قانونی که مجازات اعدام را برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع می کند، خواستار مجازات اعدام او شد.

السبیتی در برابر قاضی تاکید کرد که مجبور به امضای اعترافات اجباری علیه خود شده است اما با این وجود و به رغم اینکه او با اتهامات جدی مواجه نیست، دادگاه ویژه جنایی او را به اعدام محکوم کرد.

سازمان اروپایی حقوق بشر عربستان تاکید کرد که حکم علیه السبیتی شاهد دیگری بر بی عدالتی دادگاه جنایی ویژه مسائل تروریسم و ​نادرستی وعده های حقوق بشری عربستان است.

این سازمان در ابتدای ماه جاری میلادی فاش کرد که مقامات سعودی ۱۵ زندانی سیاسی - عقیدتی را به اعدام محکوم کرده اند.سازمان اروپایی حقوق بشر عربستان فاش کرد که ۱۸ نفر از ۵۳ نفری که در معرض خطر اعدام قرار دارند، خردسال و زیر سن قانونی هستند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: