۰

آزار جنسی در کلیسایی در فرانسه

کلیسای کاتولیک فرانسه فاش کرد که 11 اسقف سابق یا خدمتگزار فرانسوی؛ به خشونت جنسی یا گزارش نکردن موارد سوء استفاده متهم شده اند که در میان آنها کاردینالی وجود دارد که ده ها سال پیش به یک دختر تجاوز کرده بود.
کد خبر: ۲۷۴۵۱۰
۱۱:۲۸ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، کلیسای کاتولیک فرانسه فاش کرد که 11 اسقف سابق یا خدمتگزار فرانسوی؛ به خشونت جنسی یا گزارش نکردن موارد سوء استفاده متهم شده اند که در میان آنها کاردینالی وجود دارد که ده ها سال پیش به یک دختر تجاوز کرده بود.

در یک افشاگری تکان دهنده، رئیس کنفرانس اسقف های فرانسه به خبرنگاران گفت: برخی از مقامات عالی رتبه کلیسا با پیگرد کیفری یا دادگاه کلیسا یا هر دو روبرو هستند.

وی گفت: در میان متهمان »ژان پیر ریکار: اسقف باسابقه بوردو است که در سال 2016 توسط پاپ فرانسیس به عنوان کاردینال انتخاب شد و به اقدام «سرزنش آمیز» در مورد یک نوجوان 14 ساله اعتراف کرد.

این افشاگری درحالی انجام می‌شود که اسقف های فرانسوی برای کنفرانس پاییزی خود در جنوب غربی فرانسه گرد هم می آیند تا راه های بهبود ارتباطات و شفافیت خود را در رابطه با اتهامات جنسی علیه اعضای کلیسا مورد بحث و بررسی قرار دهند.

گفتنی است کلیسای کاتولیک در کشورهایی چون آمریکا، فرانسه، آفریقای جنوبی، آرژانتین، شیلی و استرالیا با پرونده‌هایی بعضاً قدیمی در مورد آزارهای جنسی کودکان و زنان راهبه مواجه است که در برخی از آنها متهمان و قربانیان از دنیا رفته‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: