۰

دارو، مهر و تسبیح سوغات زائران ایرانی عتبات عالیات

بسیاری از زائران عتبات عالیات در کنار سوغات معمول عتبات عالیات مثل مهر و تسبیح به خرید داروهای مختلف به ویژه داروهای تقویتی از جمله امگا ۳، ویتامین‌ها، کلسیم و حتی ویتامین C و قرص‌های سرماخوردگی با برندهای معروف داروسازی دنیا اقدام می‌کنند.
کد خبر: ۲۷۴۴۷۸
۱۱:۲۷ - ۱۶ آبان ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، بسیاری از زائران عتبات عالیات در کنار سوغات معمول عتبات عالیات مثل مهر و تسبیح به خرید داروهای مختلف به ویژه داروهای تقویتی از جمله امگا ۳، ویتامین‌ها، کلسیم و حتی ویتامین C و قرص‌های سرماخوردگی با برندهای معروف داروسازی دنیا اقدام می‌کنند.

در کنار این داروها، بسیاری از داروهای تخصصی که در ایران صرفاً از طریق نسخه به فروش می‌رسد نیز در عراق بدون نسخه و حتی با قیمت مناسب‌تر در اختیار خریداران قرار دارد بر همین اساس بسیاری از زائران ایرانی نسخه خود را به عراق می‌برند و داروهایی که در ایران امکان خرید آن را ندارند و یا به دنبال خرید دارو با برند خاصی هستند را به راحتی از داروخانه‌های عراق خریداری می‌کنند.

داروهایی با برندهای آلمانی، آمریکایی و کانادایی که مشابه آنها به عنوان «داروی تحت لیسانس شرکت ...» در ایران به فروش می‌رسد با قیمتی حتی کمتر از مشابه ایرانی و با برند شرکت اصلی در عراق به فروش می‌رسد.

نکته جالب در این خصوص تعجب داروخانه‌دارهای عراقی از سؤالات پرتکرار زائران ایرانی در خصوص اصل بودن داروهای عرضه شده است که معمولاً با تأکید به زائران ایرانی گفته می‌شود که در عراق تولید دارو ندارند و همه برندها اصل هستند.

در مراسم اربعین سال جاری نیز بخشی از داروهای استفاده شده توسط جمعیت هلال احمر ایران از جمله سرم‌های مصرفی از عراق خریداری شد.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: