۰

خون ریزی داخلی چه نشانه‌ای دارد؟

شاکری ادامه داد: یکی از مهم‌ترین حوادث و تاثیرگذارترین آنها زلزله است که تلفات و آسیب‌های بسیاری را به جای می‌گذارد. علت آسیب بزرگ زلزله سقوط اجسام غیرسازه‌‌ای خانه است که بیشترین آسیب را وارد می‌کنند.
کد خبر: ۲۷۴۴۵۵
۱۴:۳۸ - ۱۵ آبان ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، خسرو شاکری، سرپرست اداره امور مناطق، سازمان‌های پیشگیری و مدیریت بحران در برنامه سلام تهران شبکه پنج سیما، گفت: من حدود ۲۰ سال در اورژانس فعالیت داشتم. به طور کلی حوادث بخشی از زندگی ما را تشکیل می‌دهند؛ به طوری که روزی را نمی‌بینید که در دنیا حادثه‌ای رخ ندهد.

شاکری ادامه داد: یکی از مهم‌ترین حوادث و تاثیرگذارترین آنها زلزله است که تلفات و آسیب‌های بسیاری را به جای می‌گذارد. علت آسیب بزرگ زلزله سقوط اجسام غیرسازه‌‌ای خانه است که بیشترین آسیب را وارد می‌کنند.

وی افزود: مردم باید تلاش داشته باشند که وسایلی مانند تابلو و دکوری‌های خود روی دیوار را به نوعی محکم جای‌گذاری کنند که آنها سقوط نداشته باشند.

شاکری اظهار داشت: به واسطه زلزله، سیستم‌های امدادی نیز درگیر می‌شوند و ما نباید انتظار امدادرسی بسیار بالا در ابتدای حوادث باشیم؛ چراکه حوادث بزرگ راه‌ها را می‌بندند و مسیرها را مسدود می‌کنند و در این حالت گروه امداد باید به تعداد بسیاری از مسدومین با محدودیت حرکتی بیشتر کمک کنند.

سرپرست اداره امور مناطق، سازمان‌های پیشگیری و مدیریت بحران گفت: در این شرایط ما با دانشی که داریم می‌توانیم از خود و خانواده‌مان حفاظت کنیم؛ یکی از مهم‌ترین نکاتی که فرد می‌تواند بداند کنترل خون ریزی و پانسمان است. به دنبال این مسئله توصیه می‌شود هر خانواده‌ای در خانه خود بسته کمک‌های اولیه داشته باشد.

شاکری اظهار کرد: خون ریزی انواع مختلفی دارد که شامل مویرگی، سرخ‌رگی، سیاهرگی و شریانی می‌شود. خون ریزی مویرگی مانند زمانی است که می‌خواهیم قند خون را بررسی کنیم، کنترل این خون ریزی بسیار آسان و راحت است.

وی افزود: خون ریزی سیاهرگی از آسیب رگ‌هایی مانند نمونه‌های روی دست هستند که به آنها سوزن سرم می‌زنند. نوع شدید‌ترین خون ریزی نمونه سرخرگی است که کنترل آن بسیار دشوار است.

سرپرست اداره امور مناطق، سازمان‌های پیشگیری و مدیریت بحران ادامه داد: ما خون ریزی‌های متفاوتی مانند داخلی و خارجی داریم؛ خون ریزی داخلی علائمی مانند کبودی، سفت شدن قسمت بدن، درد و دفع مدفوع خونی دارد. متاسفانه خون ریزی داخلی راهکارهایی برای مردم ندارد تا خود درمانی کنند.

وی اظهار داشت: به طور کلی حفظ ایمنی خود افراد باید اولویت باشد تا هیچکس مصدوم نباشد و همه بتوانند از قدرت کافی برخوردار باشند. افراد باید پس از کنترل خون ریزی مسدوم او را گرم نگه دارند و به او رسیدگی داشته باشند تا نیروهای امداد برسند.

سرپرست اداره امور مناطق، سازمان‌های پیشگیری و مدیریت بحران گفت: برای پانسمان باید اولین لایه را گاز استریل بگذاریم و پس از آن گازهای فله بگذاریم؛ همچنین پس از قرار گرفتن گازها بر روی زخم ما باید آن نقطه را نگه داریم تا زخم محدود شود. افراد باید با دقت محل زخم را پیدا کنند و همان نقطه را پانسمان و باندپیچی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: