۰

پیام تسلیت مراجع تقلید به مناسبت حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز

این گونه حرکت ها با هر عقیده و از روی هر انگیزه‌ای صورت گرفته باشد نزد هر آئین و مکتب و تفکری که کوچکترین نشانی از شرافت و انسانیت داشته باشد محکوم است و طراحان آن با این قبیل روشها هرگز به اهداف پلید خود که در رأس آن ایجاد تفرقه و تحکیم عصبیت‌های جاهلانه در میان امت اسلامی است نخواهند رسید.
کد خبر: ۲۷۴۲۱۴
۰۹:۵۹ - ۰۷ آبان ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، در حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) شیراز، ضارب پس از ورود به حرم حضرت احمد ابن موسی الکاظم با اسلحه کلاشینکف ضمن به رگبار بستن خادمان و زائران حرم ، ۱۳ نفر را شهید و بیش ۲۰ نفر را مجروح کرد. در پی این حادثه تروریستی مراجع تقلید پیام های تسلیت صادر کردند.

پیام تسلیت آیت الله سبحانی درپی حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) شیراز

 آیت الله سبحانی در پی حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) پیام تسلیتی صادر کردند.

 به نقل از دفتر آیت الله سبحانی، متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا الیه راجعون

حادثه ددمنشانه و دور از انسانیت که در شب پنج شنبه در حرم مطهّر احمد بن موسی الکاظم شاه چراغ (ع) رخ داد، ایران اسلامی را در غم و حزن فرو برد، انسان های بی خبرِ از خدا و دور از انسانیت در مکان مقدس، جمعی از مردان و زنان و کودکان را که مشغول راز و نیاز بودند با سلاح گرم به شهادت رساندند و از این طریق وجدان شیطانی مسببان خود را راضی ساختند.

این حادثه میتواند برای آن دسته از معترضانِ غفلت زده ماه اخیر، زنگ بیدار باش باشد، که نتیجه آن کارهای کودکانه و حساب نشده، همین نوع حوادث است.

اینجانب مراتب تسلیت خود را از صمیم دل به اهالی محترم شیراز و سایر هم میهنان و خانواده های داغدیده تقدیم نموده و برای همگان صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند متعال خواهانم و همچنین برای روح شهداء حرم مقدس از خداوند متعال طلب رحمت و علوّدرجه خواهانم.

قم جعفر سبحانی

5 – آبان 1401»

 

پیام تسلیت آیت الله علوی بروجردی به مناسبت حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز

 آیت الله علوی بروجردی به مناسبت حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
هتک حرمت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم صلوات الله علیها با حمله ناجوانمردانه به زائران آستان مقدس که به شهادت مظلومانه جمعی از عزیزانمان انجامیده است دل و جان همه کسانی که این خبر تلخ و ناگوار را شنیدند به درد آورده است.

این گونه حرکت ها با هر عقیده و از روی هر انگیزه‌ای صورت گرفته باشد نزد هر آئین و مکتب و تفکری که کوچکترین نشانی از شرافت و انسانیت داشته باشد محکوم است و طراحان آن با این قبیل روشها هرگز به اهداف پلید خود که در رأس آن ایجاد تفرقه و تحکیم عصبیت‌های جاهلانه در میان امت اسلامی است نخواهند رسید.

از خداوند منان برای شهدای این واقعه جانسوز علو درجات و حشر با همه عاشقانی که جان در راه علی علیه السلام و آل او گذاشته‌اند، و برای همه مجروحان و صدمه دیدگان شفای عاجل و کامل مسئلت داشته و این مصیبت جانکاه را به همه بازماندگان و خانواده‌های داغدار، و همه دلباختگان اهل بیت علیهم السلام خصوصاً مردم با وفا و دلاور فارس و شیراز که به پیروی از سلف صالح خود که افتخار میزبانی این سلاله طیبه را نصیب خود کردند و طی نسلها توفیق پاسداری از این آستان مقدس و حرم شریف را افتخاری بزرگ برای خود در مسیر وفاداری به مکتب تشیع بشمار آورده‌اند از صمیم قلب تسلیت می‌گویم.

محمد جواد علوی بروجردی
۱۴۰۱/۸/۵

پیام تسلیت آیت الله جوادی آملی در پی حادثه تروریستی شیراز

آیت الله جوادی آملی در پیامی، حمله تروریستی در حرم مطهر احمد بن موسی (ع) را تسلیت گفتند.

متن پیام مرجع تقلید شیعیان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حرم امن اهل بیت (علیهم السلام) همانند کعبه، از ابرهه تکفیرى مصون خواهد ماند. شهدای حرم حضرت احمد بن موسى (علیهما السلام)، همانند دیگر شهداى اسلامى محشور با دوده طاها و اسره یاسین اند.

مجروحان این سانحه سنگین شفا یابندگان دارالشفاى ولایت اند. استقامت ایران بزرگ اسلامى خصوصاً رجال نامور و بانوان بزرگوار شیراز، سهم ستودنى در تحکیم و تمامیت ارضى ایران مستقل داشته و دارند.

«والسلام على من اتبع الهدى»

جوادى آملى
۵ آبان ١۴٠١

انتهای پیام

 

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: