۰

آنفلوانزا مدارس کشور را تعطیل خواهد کرد؟

از استان های مختلف کشور خبر می رسد که به واسطه شیوع گسترده ویروس و بیماری آنفلوانزا شرایط بحرای ایجاد شده و این شرایط در مدارس کشور به مراتب نگران کننده تر است. آنقدر که به طور مثال استاندار قزوین از احتمال تعطیلی مدارس خبر داده است!
کد خبر: ۲۷۴۱۲۰
۰۹:۳۵ - ۰۳ آبان ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، در همین رابطه محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان قزوین اظهار کرد: امروز شرایط بیماری کرونا در استان قزوین به وضعیت کم خطر تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش ابتلاء به بیماری آنفلوانزا در استان قزوین هستیم، افزود: کمبود داروهایی همچون سرم یک چالش کشوری است که امیدواریم با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی هرچه سریع‌تر رفع شود.
استاندار قزوین با تاکید بر اینکه در شرایط اوج ابتلا به آنفلوانزا قرار داریم، اضافه کرد: باید زمینه قطع ابتلا در جامعه جدی گرفته شود.

وی تاکید کرد: با توجه به مسائل مطرح شده در رابطه با لزوم قطع زنجیره ابتلاء و همچنین تأمین نیازهای درمانی و ثبات مدارس و همچنین آسیب ندیدن شرایطی که امروز و بعد از مدیریت کرونا شاهد آن هستیم نیاز است دستورالعمل وزارت بهداشت در خصوص آنفلوانزا در سطح استان رعایت شود.

اعلایی ادامه داد: مدیریت تعطیلی مدارس بر عهده آموزش و پرورش است و در صورت مشاهده بحران در مدرسه و یا کلاس نسبت به تعطیلی آن اقدام شود.

وی عنوان کرد: اگر شرایط ابتلا به آنفلوانزا به سمت خروج از کنترل نزدیک شد، در رابطه با تعطیلی تصمیم جدی گرفته می‌شود.

با توجه به شرایطی که مورد توجه قرار گرفت باید منتظر ماند و دید وضعیت شیوع این بیماری در کشور در روزهای آتی چگونه خواهد بود و در نتیجه آیا تصمیمی برای تعطیلی سراسری مدارس گرفته خواهد شد یا خیر؟
تکمیلی/ مدارس اردبیل تعطیل شد

از استان اردبیل خبر می رسد که مدارس این استان به دلیل شیوع گسترده ویروس آنفلوانزا تعطیل شده است.

کلام‌الله صفری اظهار کرد: در راستای پیشگیری از گسترش بیماری و قطع زنجیره انتقال ویروس، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه سوم و چهارم آبان تمام مهدهای کودک، پیش‌دبستانی، آمادگی، مقاطع دوره ابتدایی و دوره اول متوسطه در تمامی شهرستان‌های استان تعطیل اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: اکیداً توصیه می‌شود همه مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شستن و ضدعفونی مکرر دست و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه تمام واحدهای آموزشی با شیوع آنفلوانزا مورد رصد و پایش دقیق بهداشتی و درمانی قرار می‌گیرند، گفت: دانش‌آموزانی که با علائم اولیه این بیماری به مدرسه مراجعه می‌کنند، توسط مدیران و عوامل مدرسه شناسایی و نسبت به پیگیری درمان و مداوای آنها با استراحت در منزل اقدامات لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: