۱

بیانیه‌ی یک نهاد حقوقی درباره کشتار جدید و اعدام در عربستان

کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربستان در بیانیه‌ای افزود: دادگاه جنایی ریاض، حکم اعدام چند نفر دیگر از شهروندان سعودی را داده است و جرم آنان فقط، ابراز عقاید در شبکه‌های اجتماعی یا شرکت در راهپیمایی مسالمت آمیز برای آزادی و عدالت اجتماعی بین شهروندان این کشور است.
کد خبر: ۲۷۴۱۰۲
۱۲:۵۳ - ۰۲ آبان ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربستان در بیانیه‌ای افزود: دادگاه جنایی ریاض، حکم اعدام چند نفر دیگر از شهروندان سعودی را داده است و جرم آنان فقط، ابراز عقاید در شبکه‌های اجتماعی یا شرکت در راهپیمایی مسالمت آمیز برای آزادی و عدالت اجتماعی بین شهروندان این کشور است.

این نهاد حقوقی ادامه داد: صدور چنین احکام خودسرانه‌ای که به صورت مستمر انجام می‌شود، دروغین بودن ادعا‌های رژیم سعودی مبنی بر رعایت حقوق بشر را ثابت می‌کند.

کمیته مذکور با بیان اینکه عربستان سعودی، پادشاهی وحشت است، تصریح کرد، دادگاه جنایی ریاض حکم اعدام دسته جمعی افراد زیر را صادر کرده است: یوسف المناسف، عبدالمجید النمر، جواد قریریص، فاضل الصفوانی، علی المبیوق، محمد اللباد، محمد الفرج، أحمد آل ادغام، حسن زکی آل فرج و علی السبیتی.

بیانیه مذکور از جامعه بین‌المللی و نهاد‌های موسوم به حقوق بشری در سراسر جهان خواست که برای توقف این کشتار جمعی دست به کار شوند؛ کشتاری که با اتهامات واهی و بهانه‌های دروغین صورت می‌گیرد و مبتنی بر معیار‌های قانونی و حقوقی نیست.

کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربستان، به رژیم آل سعود درباره عاقبت این کشتار‌ها هشدار داد و تأکید کرد، روزی عدالت گریبان آنان را خواهد گرفت و ملت این کشور، جنایات آنان را فراموش نخواهند کرد و لکه ننگی در تاریخ آنان خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
حکم اعدام فقط برای کشتن یک انسان دیگر درست است . اون هم عمدا .نداشتن اسلحه عامل این اعدام هاست زیرا دارای تاثیر است .