۰

لایحه قانونگذاران آمریکایی برای توقف فروش تسلیحاتی به عربستان

قانونگذاران آمریکایی لایحه‌ توقف تامین سلاح به عربستان را در واکنش به تصمیم ریاض برای حمایت از اقدام اوپک پلاس در توقف تولید نفت ارائه کرده‌اند.
کد خبر: ۲۷۳۷۶۰
۱۴:۵۳ - ۱۸ مهر ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، قانونگذاران آمریکایی لایحه‌ توقف تامین سلاح به عربستان را در واکنش به تصمیم ریاض برای حمایت از اقدام اوپک پلاس در توقف تولید نفت ارائه کرده‌اند.

"ریچارد بلومنتال" و "رو خانا" سناتورهای دموکرات گفتند: عربستان تصمیم گرفته تا به آمریکا ضربه‌ای شدید وارد کند اما آمریکا نیز واکنش خودش را دارد؛ ما می‌توانیم فروش سلاح و فناوری تسلیحاتی به این کشور را متوقف کنیم.

آنها همچنین گفتند، آنچه واشنگتن به عنوان حمایت عربستان سعودی از روسیه درک می‌کند، نیازمند بازبینی گسترده روابط ایالات متحده و عربستان است.

بلومنتال و رو خانا همچنین تاکید کردند که ریاض به صورت گسترده‌ای به کمک‌های دفاعی آمریکا وابسته است و این مساله مجبورش می‌کند تا اگر واشنگتن دیگر به عربستان سلاح ندهد، این بار با حسن نیت بر سر میز مذاکره برگردد.

این قانونگذاران همچنین گفتند: ما لایحه‌ای را در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کرده‌ایم که به سرعت فروش تمامی تسلیحات به عربستان را متوقف می‌کند. این توقف باید شامل تدارکات نظامی ایالات متحده از جمله تاسیسات آزمایشی "رد سندز" در عربستان سعودی نیز باشد.

این دو قانونگذار همچنین اعلام کردند، اگر عربستان با ممنوعیت خرید سلاح از سوی آمریکا روبرو شود، برای جایگزینی با مشکلات و چالش‌هایی مواجه می‌شود. البته این وضعیت موقتی است و تا زمانی ادامه دارد که عربستان حمایت از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را مورد بازبینی قرار دهد.

انتهای پیام

 

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: