۰

حمله جنگنده‌های روسیه به جبهه النصره در ادلب

مرکز آشتی روسیه در پایگاه "حمیمیم" سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۱۷ سپتامبر نیروی هوایی روسیه حمله هوایی را به پایگاه عناصر جبهه النصره در اطراف روستای "الشیخ یوسف" در استان ادلب انجام داد.
کد خبر: ۲۷۳۲۶۳
۱۱:۵۱ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، مرکز آشتی روسیه در پایگاه "حمیمیم" سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۱۷ سپتامبر نیروی هوایی روسیه حمله هوایی را به پایگاه عناصر جبهه النصره در اطراف روستای "الشیخ یوسف" در استان ادلب انجام داد.

طبق این بیانیه، در این حمله ۴۵ عضو جبهه النصره از جمله دو فرمانده میدانی این نیروها کشته شدند.

مرکز آشتی روسیه همچنین اعلام کرد که در این حمله چند انبار مهمات جبهه النصره نیز منهدم شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غرب سوریه و بخش‌های کمی از استان‌های لاذقیه، حماه و حلب را در بر می‌گیرد، هنوز در دست گروه‌های تروریستی و مخالفان مسلح دولت سوریه قرار دارد و گفته می‌شود کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی جبهه النصره است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد بدون خونریزی مخالفان مسلح در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند اتفاقی که تا امروز رخ نداده است و مخالفان مسلح در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می‌کنند.

منطقه کاهش تنش ادلب شامل استان ادلب و بخش‌هایی از استان‌های حلب، حماه و لاذقیه است و در این مناطق عناصر تروریستی جبهه النصره و عناصر مسلح وابسته به ترکیه حضور دارند.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: