۰

آغاز کار کمیته حقیقت یاب مجلس درباره مرگ مهسا امینی

جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس درباره فعالیت کمیته حقیقت یاب مجلس در زمینه بررسی حادثه فوت مهسا امینی در گشت ارشاد گفت: علت مرگ خانم امینی چه در اثر ضرب و شتم و چه در اثر سکته باشد مورد بررسی دقیق قرار می گیرد و گزارش دقیق به مردم توسط مجلس ارائه می شود.
کد خبر: ۲۷۳۲۵۸
۱۰:۴۴ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس درباره فعالیت کمیته حقیقت یاب مجلس در زمینه بررسی حادثه فوت مهسا امینی در گشت ارشاد گفت: علت مرگ خانم امینی چه در اثر ضرب و شتم و چه در اثر سکته باشد مورد بررسی دقیق قرار می گیرد و گزارش دقیق به مردم توسط مجلس ارائه می شود.

مهسا امینی دختر 22 ساله کردستانی در سفر به تهران، توسط گشت ارشاد بازداشت و سپس در مقر پلیس در خیابان وزرا تهران، دچار حادثه شد و بعد از انتقال به بیمارستان، در حال کما جان باخت.

جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس در گفت وگو با خبرنگار عصر ایران با اشاره به تشکیل کمیته کمیسیون شوراها و امور داخلی برای بررسی اتفاق رخ داده برای مهسا امینی گفت: کمیته کمیسیون شوراها اتفاق رخ داده برای خانم امینی را از چند بعد مورد بررسی قرار می دهد و ظرف دو سه روز آینده گزارش اولیه خود را به هیات رئیسه مجلس برای قرائت در صحن مجلس ارائه می دهد.

وی با تاکید بر اینکه گشت ارشاد باعث ایجاد دوقطبی در جامعه شده است،گفت: مردم از این برخوردهای سلیقه ای و نادرست، ناراحت هستند و تقاضایشان این است که این روش اصلاح شود. واقعیت این است که گشت ارشاد باعث‌ ایجاد خشم و نفرت در جامعه شده است و حتی زنان با حجاب ما نیز از این دو قطبی ایجاد شده ناراحت هستند و خواستار اصلاح این روش هستند.

عضو کمیته حقیقت یاب مجلس اظهار کرد: ما از لحظه ای که خانم امینی بازداشت شده تا لحظه ای که ویدیو موجود است تا زمان انتقال وی به بیمارستان را مورد بررسی دقیق قرار می دهیم و تمام احتمالات و فرضیات را در این مسئله در نظر می گیریم و از پزشکی قانونی نیز خواسته ایم سریعتر گزارش شان را به ما ارائه دهند.

وی تاکید کرد: ما از دیروز صحبت هایمان را با مسئولان وزارت بهداشت آغاز کردیم و قطعا با پزشکان و کادر درمان بیمارستان کسری، شاهدان و‌ خانواده مرحومه امینی نیز صحبت های خواهیم داشت و از ساختمان وزرا و بیمارستان کسری نیز بازدیدی خواهیم کرد. علت مرگ خانم امینی چه در اثر ضرب و شتم و چه در اثر سکته باشد مورد بررسی دقیق قرار می گیرد و گزارش دقیق به مردم توسط مجلس ارائه می شود.

نماینده مرودشت در مجلس ادامه داد: از نظر ما این گزارش گام اول است و قطعا این کمیته عملکرد گشت ارشاد در چند سال گذشته را مورد بررسی قرار می دهد که آیا گشت ارشاد به نفع یا ضرر مردم بوده است. ابعاد اجتماعی گشت ارشاد در گزارش های بعدی این کمیته مورد بررسی قرار می گیرد و این مسئله آسیب شناسی می شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: