۰

رانندگانی که زائران حضرت ارباب را سرکیسه می کنند!

پایانه برکت مرز مهران مملو از زائرانی است که علی رغم وجود خستگی راه با شوق از زیارت حضرت ارباب برگشته، اما قیمت های بالای بلیط و کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس برای برخی استان ها آنان را سرگردان و گلایه مند کرده است.
کد خبر: ۲۷۳۰۷۴
۱۱:۴۶ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، این روزها با آغاز موج بازگشت زائران عتبات عالیات از مرزهای زمینی کشور، حمل و نقل و انتقال آنان با وسایل نقلیه عمومی به مسئله ای مهم در مرزها به ویژه پایانه برکت مرز مهران تبدیل شده است و هرچند براساس اعلام مسئولان تدابیری برای جابجایی و عزیمت زائران به موطن خود اندیشیده شده، اما ظاهراً مشکلاتی زیادی در پایانه های مرزی وجود دارد؛ از کرایه های بالا و غیر متعارف تا کمبود اتوبوس.

وعده ای که محقق نشد!

شهریار افندی زاده، معاون امور حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود که تا ۲۳ شهریور بلیط اتوبوس هایی که از مبادی ۶ گانه پایانه های مرزی به داخل کشور حرکت می کنند با ۵۰ درصدتخفیف نسبت نرخ عادی ارائه می شود.

شواهد نشان می دهد که نه تنها خبری از تخفیف ۵۰ درصدی آقای معاون وزیر راه و شهرسازی نیست و در حد حرف باقی مانده است، بلکه زائران باید نرخ دو برابر را هم بپردازند، البته اگر موفق به تهیه بلیط شوند و گرنه باید سرگردان بمانند تا فرجی حاصل شود.

سرگردانی زائران حضرت ارباب

پایانه برکت مرز مهران مملو از زائرانی است که علی رغم وجود خستگی راه با شوق از زیارت حضرت ارباب برگشته، اما قیمت های بالای بلیط و کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس برای برخی استان ها آنان را سرگردان و گلایه مند کرده است.

قیمت بلیط یک میلیون تومانی اصفهان!

یکی از زائران اصفهانی در حالی که از فرط خستگی روی زمین نشسته و در پایانه مرزی مهران منتظر تهیه بلیط برای عزیمت به دیار نصف جهان است از این که به هر راننده ای مراجعه کرده و قیمت بلیط اصفهان را یک میلیون تومان طلب کرده اند، ناراحت است و از وضع موجود گلایه می کند.

او از مسئولان امر می خواهد چاره ای برای حل مشکل گرانی کرایه ها و برگشت زائران بیندیشند.

رانندگانی که زائران حضرت ارباب را سرکیسه می کنند!

زائر اصفهانی دیگری هم که به صورت گروهی به زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) مشرف شده اند و حالا از سفر سرزمین عشق برگشته اند، درباره نرخ بالای کرایه های اتوبوس ها می گوید: برای ما ۲۰ نفر تا اصفهان ۲۰ میلیون کرایه می خواهند.

زائر تبریزی که هنوز نتوانسته با دیارش برگردد!

زائر دیگری که اهل تبریز است با حالتی گرفته و ناراحت از سرگردانی خود در پایانه و این که از دیشب تا الان در پایانه برکت مهران حضور دارد، اما هنوز نتوانسته به شهر و دیارش بازگردد، گلایه می کند که چرا هم کرایه ها بالاست و هم اتوبوسی برای تبریز وجود ندارد.

نبود اتوبوس لرستان

زائر لرستانی هم با کمی تندی و عصبانیت از نبود اتوبوس برای عزیمت به استان خودش ناراحت است و می گوید: اتوبوس های لرستان به جای استان خودشان، مسافران تهران، اصفهان و ... را جابجا می کنند و اتوبوسی برای بازگشت ما نیست و سرگردان شده ایم.

گلایه کرایه ۲ میلیون تومانی تا شمال کشور

یکی دیگر از زائران که چفیه ای به سر بسته و در کلامش ناراحتی از کرایه های بالا کاملاً هویداست، می گوید: به راننده های اتوبوس می گویم دولت نرخ تعیین کرده چرا بالاتر می گیرید؟، می گویند اگر دولت نرخ تعیین کرده چرا اتوبوس نمی آورد؛ الان من باید تا شمال فقط ۲ میلیون تومان کرایه بدهم!

رانندگانی که زائران حضرت ارباب را سرکیسه می کنند!

مسئولان چاره اندیشی کنند

با آغاز موج بازگشت زائران اربعین حسینی از مرزهای ۶ گانه کشور به ویژه مرز مهران که بسیار شلوغ تر از دیگر مبادی ورودی کشور است، مسئولان مربوطه باید علاوه بر افزایش تعداد اتوبوس ها نظارت های بیشتری بر کرایه های مصوب وسایل حمل و نقل عمومی داشته باشند تا برخی رانندگان، زائران حضرت ارباب را سرکیسه و کام آنان را تلخ نکنند و یا در پایانه های مرزی حیران و سرگردان نمانند.

حرف آخر:

میزبانان عزیز عراقی برای خدمت به زائران ایرانی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و راحتی و آسایش آن‌ها سنگ تمام گذاشتند و هر آنچه داشتند را به میدان آوردند و در طبق اخلاص گذاشتند، نکند خدای ناخواسته دندان طمع برخی رانندگان برای خالی کردن جیب زائرین تیز شود و آنان را به سختی و دردسر بیندازند؛ مسئولان نظارت کنند.

انتهای پیام

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: