۰

چهار شرط انصارالله برای تمدید آتش‌بس در یمن

محمد عبدالسلام رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که صنعاء برای تمدید آتش بس چهار شرط دارد.
کد خبر: ۲۷۳۰۵۳
۱۵:۱۰ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، محمد عبدالسلام رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که صنعاء برای تمدید آتش بس چهار شرط دارد.

وی در این باره تاکید کرد: اجرای صحیح بندهای توافق آتش بس، برچیده شدن محاصره یمن، توقف تجاوزات از سوی ائتلاف متجاوز سعودی و پرداخت حقوق کارکنان دولتی چهار شرط صنعاء برای تمدید آتش بس است.

مذاکره کننده ارشد جنبش انصارالله یمن که اخیراً به تهران سفر کرده، از حمایت‌های سیاسی و انسانی جمهوری اسلامی ایران از یمن تقدیر به عمل آورد.

گفتنی است عربستان سعودی ار فروردین ۱۳۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد. برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تأسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

آتش بس انسان دوستانه و نظامی در یمن از دوم آوریل ۲۰۲۲ از سوی هانس گروندبرگ فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن، اعلام شد. از آن زمان تاکنون این آتش بس در فواصل دو ماهه تمدید شده است که مهلت آن در دوم اکتبر آینده به پایان می‌رسد.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: